NB! Oled kommentaaride lehel. Kommentaarid on avaldatud Delfi lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida Delfi toimetuse seisukohtadega.
Kommentaaride järjekord: registreeritud parimad uuemad vanemad
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 00:12
    Mina kutsun hoopis nii käituma:
    Inimesed, kel auto olemas, teie ärge ühistransporti kasutage. Sõidke parem ummikutes ning varuge sõiduks rohkesti aega. See on tunduvalt mugava. Säästate palju närvirakke.
    Kui te aga ühistransporti tahate kasutama hakata, siis ajate selle veel rohkem umbe. Jube praegu on see väga väga umbes! Inimesed, kel auto puudub, peavad seda paraku kasutama. Kahjuks.

    Nõus olen, et rattaga saaks kõige kiiremini liikuda. Kuid kuidas inimesed rattaga last kooli/lasteaeda viivad?
    Kuhu me ratta paneme, kui me tööle jõuame?
    Mõni võib selle jah kontorisse panna, kuid kõigil pole seda võimalust ning tänava pealt varastatakse see lihtsalt ära. Lisaks peaksid tööandjad varustama meid pesemisvõimalustega.

    Linnavalitsuse ühistranspordi propageerimine on lihtsalt nõme!
    Tehku ühistranspordisüsteem esmalt korda ning siis hakaku seda pläma ajama.
    Iga aasta sama kampaania. Iga aasta samad probleemid.

    Tunnen kaasa inimestele, kes peavad täistuubitud venivate busside/trollide/trammide/marsadega liikuma.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 00:21
    oluline vahe on, kas venida 4-inimest-ruutmeetril-bussis või isiklikus sõiduautos. viimases tundub aja kulg kindlasti kiirem
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 00:45
    Kui Raimo käiks iga päev rattaga tööl, siis paari nädala pärast ta enam ei õhetagi, aga jõuab veel paar minutit varem kohale.

    Autos istudes tundub umikus istumine lühem tõesti. Aga kui oleksid ikka korralikud busside erirajad, siis oleks buss ilmselt veel kiirem olnud.

    Kole on see, et neid ruutmeetreid, mida autoomanik enda ümber plekist kastis valdab, on tal vaja ka 8 tundi oma kontori akna all. Jalgratta võid tõesti, tõsta kasvõi kontorisse, aga eestlase esimene armastus tahab 23 t ööpäevas seisuruumi, ja 1 tund ööpäevas (paljudel mitte sedagi) sõiduruumi. Väga suur raiskamine ja peaks olema ikka tõesti erimaksu all. Linnas sõitmisel kindlasti.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 00:51
    Vale!
    Kõige kiiremini saab tipptunni ajal kesklinna mootorrattaga. Ja lisaks on buss siin artiklis mõttetult üles haibitud.
    Tegelikult on bussiga liikumine ikkagi autost suurusjärgu aeglasem kuna:
    1. 46 on ekspress, muud bussid sõidavad tänu peatustele 2x kauem.
    2. Aeg hakkas tiksuma siis kui buss peatusesse jõudis, ooteaega ei arvestatud
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 01:08
    Sõidaksin kahe autoga korraga, et lollile kampaaniale oma põlastust näidata. Trammid ei käi ja nemad räägivad ühistranspordi mullikesi. Sõita Eesti talvel jalgrattaga? Või nädalast piisabki?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 01:41
    Olen nõus, et tegemist on läänest laenatud kampaaniaga, mis Eesti oludes jätab eriliselt mõttetu ja silmakirjaliku mulje.
    Mujal euroopa linnades, kus selliseid kampaaniaid tehakse on ühistranspordiga asjad korras, Tallinnas aga mitte.
    Meil ei ole korralikke tramme, ammugi mitte metrood. Bussid ei ole lahendus, need venivad tipptundidel sama moodi nagu autod ja loota, et eraldi ühistranspordi radade maalimine olukorda parandab on ikka eri kuradi naiivne lähenemine. Täpselt nagu Pärnu maantee äärde joonitud "jalgrattatee", mille esimene versioon oli kohati tervelt 20cm lai irw.
    Kõigepealt ehitame trammirööpad sõiduteest eemale, pikendame trammiliine "mägedele", tõstame trammide liikumise kiiruse teosammust normaalseks (vähemalt 50km/h) ja siis räägime autovabadusest, rohelisest pealinnast ja muudest sarnastest asjadest. Senikaua kuni Tallinna ühistransport ei ole võrreldav euroopa keskmisega ei ole mõtet sealt ka kampaaniaid laenata!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 06:27
    Mina ei sõida küll olude (majanduslike) sunnil autoga juba oma kümmekond aastat, aga pole see olukord nii hull midagi. Lumevabal ajal jalgrattaga (6.5 km), lume ajal bussiga, ning saab tööl käidud küll. Tõsi, rattaga jõuab tõesti kiiremini. Ja pole need bussid nii hullud midagi, õudusjutte bussides räägivad rohkem need, kes pole aastakümneid bussis olnudki.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 07:24
    Suvel rattaga, talvel suuskadega. Taastada võiks auto-ostu lubade süsteemi a/ü kaudu. Võiks mõelda ka hobu-transpordi arendamise peale, väga looduslähedane ja ökoloogiline... Üldse võiks rohkem mõelda igatsugu asjade peale...
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 07:53
    Suusatamine ja ratsutamine on mulle vastuvõtmatud. Niisiis jääb tööle minekuks ikkagi kolm võimalust: minna jala, jalgrattaga, bussiga. Valin lihtsalt antud olude jaoks mugavaima. Lihtne. ;-)
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 08:39
    Tehke sama katse Lasnamäe kanali lõpust ja nagu ülalpool anttix juba märkis, tavalise bussiga, mitte ekspressiga, ning start suvalisel hetkel, mitte siis kui buss peatusse jõuab. Üheks võimaluseks on Mustakivist alustada kell pool kaheksa, siis on võimalus, et ei mahu üldse esimise bussi peale! Ja Võidujooksu sillast kaubamaja juurde jõuab jala sama kiiresti kui bussiga või autoga. St autotransport liigub selle 2 km jalakäija kiirusega!!!
    Sellise lauspropaganda asemel tuleb linnal hakata teid laiemaks ja juurde ehitama, mitte tegaleda enesekiitmisega ja -imetlemisega.
    Aga mis teha - kesikud ju!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 08:42
    anttix`iga nõus, et ühistransport tuleb korda teha. Paraku on see Eestis tõesti nii, et tehakse igasuguseid kampaaniaid ja uuringud (Veneetsia biennaalil esitlet` Joint Spaces). Oleks tore, kui selliseid innovatsiooni projekte suudetaks analüüsida ja ka igapäeva elu selle järgi kavandada, muidu on see nagu eesti tootedisain, kus tehakse huvitavaid asju, kuid tootmisse need ei jõua, vähemasti mitte Eestis.

    Kõigi asjadega tuleb minna lõpuni.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 08:51
    Lasnamäe olukorra parandamiseks peaks ruttu realiseerima kunagise planeeringu: rajama Lasnamäe kanalisse rööbastranspordi teed. Elektril töötav rööbastransport on teistest ühistranaspordist oluliselt kiirem ja loodussõbralikum.

    Juba pikalt on räägitud selle tarbeks EL fondidest saadavast rahast. Ei tea, kas taotlus on ikka tehtud.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 09:16
    Kas meil on tiibadega ühistransport? Et bussidele ummikud ei mõju???
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 09:49
    Kas on tehtud ka mingit uurimust selle kohta, kes või mis tekitab neid troppe. Nüüd juba isegi mitte-tipptundidel tlnasse piiteri suunalt sisenemine on üks hea proovikivi paljude närvidele.
    Midagi on ikka kapitaalselt pees. Kui isegi Tartu mnt lastakse käiku, siis vaevalt, et midagi kardinaalselt paraneks.
    Pakuks välja enne mitmetasandiliste liiklussoonte väljaehitamist proovida järgmist:
    1. Kõrvaldada liiklusest mökutajad (ei stardi kohe valgusfoori lubava tule korral ja hoiavad põhjendamatult suuri pikivahesid).
    2. Linna sissesõit teha tasuliseks.
    Igal juhul lõpmatult sellist olukorda küll pole mõistlik taluda. See ju otsene must kahju kogu majandussüsteemile.
    Eesti mees.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 09:55
    Ega selle lasnap*rseprao osas pole veel palju etteheiteid teha. Probleemid hakkavad pihta ikka Gonsioris, Narva mnt-l ja Kunderil. Tartu mnt-st rääkimata.
    Eesti mees.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 10:14
    Kui sa nüüd veidi mõtled, kus tropid tekivad, siis peaksid aru saama, miks need tekivad. Probleemid tekivad ristmike juures, sest need ei lase piisaval hulgal läbi. Kui aga üks ristmik laiemaks/suuremaks/läbilaskvamaks ehitada, siis tekib samasugune tropp järgmise ristmiku juurde. Ehk sellel ei ole tulemust. Küsimus on veel ka selles, kas üleüldse peakski kesklinna suurel kogusel autosid lubama? Kõik arenenud läänemaailma linnad liiguvad just piiramise suunas ja nii ka Tallinn.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 10:21
    Teedeehitamisega ei lahendata probleemi vaid luuakse neid juurde. Selline on kogemus teistest linnadest (suurlinnadest). Praktika nende linnade näitel on piirata oluliselt kesklinnas autode liikumist parandades samaaegselt ühistranspordi kvaliteeti ja kiirust. Kiiruse suurendamisel on mitmeid võimalusi - üheks on eraldatud ühistranspordirajad, sest Eesti oludes leiavad igasugused idioodid ennast ühistranspordi rajalt. Kesklinna piirkonans vähendatakse parkimiskohtade arvu ning muid võimalusi liiklemiseks alates ainult ühistranspordile ja jalakäijatele/jalgratastele mõeldud aladest kuni jalgrattaparklateni. Võimalusi on mitmeid, kuid eestlased ise ei soovi neid - miks muidu ei ole rahvaesindajad volikogueds ja riigikogus valmis teemaga tegelema.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 10:36
    Sinu mõlemad ettepanekud on väga imelikud. Misasi on põhjendamatult suur pikivahe? Kas jätta pikem vahe sisse, et lasta kedagi vahele, on sinu arvates lubatud? Kui foori lubava tule all mootori välja suretad, siis ootab sind liiklusest eemaldamine? Mitte korraldada õppesõite Tallinna tänavatel?

    Linna sissesõit teha tasuliseks? Siis tuleks teha ka linnast väljasõit tasuliseks!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 10:44
    Tee õppesõite õhtati ja ära roni teele massinaga, mis ristmikul välja sureb. Ja pikivahe võiks olla piiritletud kuni 10 meetriga. Seda muidugi juhul, kui pole ilmseid tunnuseid soovist kedagi ette lasta.
    Kõik ikka oma teha.
    Eesti mees.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    19.09.2006 10:58
    Ma saan aru küll, et ummikud ajavad närvi, aga ära seda asja nii radikaalselt ka võta. Arvad, et ummikute põhjuseks on vanad ristmikel väljasurevad romud, õppesõitjad ning sõidukite üle 10-meetrised pikivahed? Hahahaa.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
LISA OMA KOMMENTAAR
Selle artikli kohta on 61 kommentaari
Nimi
Kommenteerimistingimused
Eesti Päevaleht - viimased uudised
Koomiks
13. veebruar 2012 06:00

Ilm

4 tunni prognoos:

Vaata.ee
-56%
19,80 €
Digipiltidest isikupärane fotoraamat EventLabilt -56%
Vaata
Kaunis õhtu kuninglikus restoranis Maikrahv -50%


M-kindlustus
SMS laen