Rootslaste portaal Emotorsport.se kirjutas juba nädala alguses, et sarjas hakkavad M-Spordi meeskonnas kihutama poolakas Robert Kubica ja Tänak. Istumise alla saaksid nad Ford Fiesta autod. Ametlik teade pidavat tulema eile Birminghamis alanud ja pühapäevani vältava autosõu ajal. Eilne päev veel selgust ei toonud, küll tutvustas M-Sport sealsamas tänavust WRC-sarja autot.

Euroopa sarjas on hooaeg juba alanud, nädalavahetusel jäi seljataha Austria ralli. Järgmine võidukihutamine on veebruari alguses Lätis. Stardinimekirju sirvides ei leia sealt aga ei Tänaku ega ka Kubica nime. Rootsi portaali sõnul liitubki M-Sport sarjaga kolmandast etapist, sest varem ei saada autot valmis.

Kuigi võrreldes WRC-sarjaga oleks ERC sammuke tagasi, poleks olukord siiski katastroofiline. Kolmandal etapil liitudes seisaks ees veel 11 võidukihutamist ja seal edukalt esinedes saaks Tänak taas WRC-sarjaga liitumiseks krediiti koguda. Sõidab ju mullune ERC-sarja tšempion Juho Hänninen vähemalt selle aasta kahel esimesel etapil just ralli kuninglikus sarjas.

„ERC-sari saab sel aastal rohkem tähelepanu, kuna ta on IRC-sarjaga (konkureeriv sari Intercontinental Rally Challenge – toim) ühte sulanud ja Eurospordis on ka ülekanded. Teine asi on aga see, milline konkurents seal valitseb: kui konkurendid on nõrgemad, siis ka enda tubli saavutuse väärtus kahaneb,” vaagis autospordiajakirjanik Rein Luik Euroopa sarja.

ERR-ile ütles Tänak aga eile õhtul, et ei osale Euroopa sarjas.

WRC sarja üksikud etapid

WRC sarja täispika hooaja rong on Tänaku jaoks läinud. Fordi tehasetiimi taandumine pani M-Spordi meeskonna üliraskesse seisu ja kuigi Katari prints Nasser Al-Attiyah tõi tiimi naftarikka riigi raha, oleks Tänak pidanud kuulduste kohaselt WRC-sarjas jätkamiseks siiski miljon eurot lauale laduma. Loomulikult ei teinud seisu kergemaks ka Tänaku möödunud hooaeg, kuhu mahtus ohtralt katkestamisi.

Siiski pole välistatud, et Tänakul õnnestub sponsorite abiga kokku saada vajalik summa mõnel üksikul MM-sarja etapil kaasa löömiseks. Üks selline võidukihutamine nõuab 180 000–200 000 eurot. Kui raha õnnestub kuidagi kokku saada ja ka korralikult sõita, oleks see parim variant, kuidas tõestada rallimaailma niiditõmbajatele, et Eesti mehel siiski on eeldusi kõrgeimas sarjas osaleda.

Üks lahtine ots on muidugi ka Hyundai meeskond, kes hüppab rallikarussellile uuesti 2014. aastast. Tänavu kavatseb Lõuna-Korea autotootja osaleda paaril võidukihutamisel, ent kes rooli istuvad, on veel lahtine. Samuti on küsimusi Mini autodega sõitva Prodrive’i meeskonna puhul. Selge on, et Monte Carlos meeskond stardijoonele ei tule ja Rootsis kihutab ühe autoga põhjanaaber Jarkko Nikara. Küll teeb Motorsport Italia värvides Minil terve hooaja kaasa poolakas Michał Kościuszko.

Osalemine WRC-2 sarjas

WRC-2 sarja autod on küll kuningliku klassi omadest kehvemad, kuid siiski saavad sõitjad ennast maailma tippudega pidevalt võrrelda, sest võistluskalender on WRC omaga identne. Varem Super 2000 ja S-WRC nime kandnud sarjas on Tänak varemgi võistelnud. 2011. aastal sai ta seal kokkuvõttes teise koha. Samal ajal pole ükski ralliportaal isegi kuluaarides Tänakut algaval hooajal selle sarjaga sidunud ja seal osalemine on Euroopa sarjas kihutamisest kulukam. Pealegi pole vähemalt praegu näha, et Tänak kihutaks WRC-2 sarjas (erinevalt Euroopa sarjast) M-Spordi egiidi all, mis muudaks WRC-2-s osalemise veelgi kulukamaks.

Mandumine lähipiirkonnas

„Tänaku jaoks on oluline olla pildil. See ei ole nii tähtis, kas tegemist on Euroopa sarjaga või WRC-2-ga,” hindas Luik. Kõige kohutavam on seega olukord, kui Tänak ei pääse ühtegi tugevasse sarja. Võistlused toimuksid üksnes Eesti või meie naaberriikide teedel. Tänaku-suguse kaliibriga mehe jaoks konkurents puuduks ja vaikselt käiks maha ka sõiduoskus.

Pealegi poleks lootuski, et mõni rallimaailma tipptegija eestlase siit üles korjaks. Ainus variant uuesti tipptasemele jõuda oleks see, kui kusagilt ilmuks välja meeletus koguses raha, mis asjade senist käiku vaadates on aga puhas utoopia.