Lisaks Saksa premium-autode tootmisüksusele, kuulub BMW kontserni veel Rolls-Royce’i, Mini ja mootorratta tööstus, kusjuures kõik need kaubamärgid on edukad. Tänavu kümne kuuga on BMW Group müünud 1,49 miljonit autot ja aasta tulemuseks prognoositakse kuni 1,7 miljonit sõidukit, mis on firma uus rekord.

Müügikasv mullusega võrreldes on 9,3 protsenti. Samuti loodetakse tänavu ületada eelmise aasta rekordilist 7,38 miljardi euro suurust maksueelset kasumit.

Bloombergi andmetel teenis BMW eelmisel aastal keskmiselt ühe auto pealt 4462 eurot kasumit, samas kui otseste konkurentide Daimleri(Mercedes-Benz) ja Volkswageni (Audi) vastavad numbrid olid 4145 ja 2981 eurot. BMW pole eales varem nii palju raha ühe auto pealt teeninud.

Majanduslangus pole suutnud kahjustada ka ülikalli luksusmargi Rolls-Royce’i müüki. Mullu läks kaubaks 3538 Rollsi, mis on suurim number autotootja 107-aastase ajaloo jooksul.

Veel üsna hiljuti, 2009. aasta alguses majanduskriisi tipul kukkus Baieri autotööstuse kasum 74 protsenti ja 24 000 töötaja tööaega vähendati. Kuid ega nad miinusesse polegi langenud. Mis aga viis ettevõtte sellisele tõusule, mille kõrval Mercedese ja Audi tulemused kahvatuvad?

Kui soovid artiklit täismahus lugeda, siis saab seda teha digilehe vahendusel või ostes Ärilehe paberversiooni leheletist.