Samas oli näiteks Ford Motor Company sunnitud tänavu maksma 1,5 miljonit dollarit 1998. aastal liiklusõnnetuses Ford Rangeri roolis hukkunud pereema sugulastele, kuna auto turvapadi avanes 118 millisekundi jooksul ehk kaks korda ettenähtust hiljem.

Samuti on mitu autotootjat turvavarustuse eeldatava rikke tõttu võtnud hooldusesse kümneid tuhandeid uusi autosid. Sealhulgas ka Eestis müüdud autosid. Peamiseks põhjuseks on turvapadja põhjuseta avanemine või vale ajastus.

Mercedese esinduse Silberauto tehnikaosakonna juhataja Uwe Soodla sõnul on vanematel autodel turvapadja ning turvavööde eelpingutite vahetamine hädavajalik. “Üle kümne aasta vanustel autodel võib turvasüsteem streikida,” tõdes ta.

Enamik autofirmasid soovitab turvapadjad välja vahetada kümne aasta takka. Üksnes Fordi kontserni kuuluvatel automarkidel on turvavarustuse eaks antud 15 aastat. Paljudel automarkidel on armatuurlaual ka märgutuli, mis annab teada, kui turvapadjasüsteem on korrast ära.

Mitmest autofirmast kinnitati, et nende teada pole Eesti ühelgi autol turvavarustust uuendatud, kuna see maksab liialt palju. Uus turvapadi maksab 12 000-22 000 krooni ehk siis odavama auto puhul veerandi sõiduki hinnast.

Autoregistrikeskuse direktori asetäitja Rein Eineri sõnul turvapatjade korrasolekut auto ülevaatusel ei kontrollita ja seda pole ka võimalik kontrollida. Tema väitel ei tehta seda ka teistes riikides. “Ülevaatusel nõutakse, et rool peab vastama valmistaja juhendile. Kui seal on ettenähtud turvapadi, siis peab ta seal olema,” selgitas Einer. Tema sõnul ei kontrollita, kas turvapadi on autotehase soovituslikust east vanem.

Eineri sõnul tuleks ülevaatustel kontrollida kogu auto elektroonikat, kuid see on keeruline. “Seni kuni autofirmad pole tarkvara ühtlustanud, ei saa ka ülevaatustel elektroonikat kontrollida.”