Kohupiimaliini investeering ulatus 6 miljoni kroonini, teatas juustutööstus.

„Uus tootmisliin oli hädavajalik investeering, et rahuldada turu suurt nõudlust ricotta kohupiima järele,“ ütles Põltsamaa Meierei Juustutööstus OÜ juhataja Ago Teder. „Tänaseni oleme ricottat sõelunud ja pakkinud käsitsi. Kui seni suutsime päevas töödelda 25 tonni vadakut, millest saab 800 kg ricottat, siis uue liiniga saame toota kuni kaks korda rohkem ehk 1600 kg.“

„Oleme ricotta kohupiima müünud pea kolm aastat ning eelmise aastaga võrreldes on müük suurenenud ligi 40%,“ ütles Põltsamaa Meierei Juustutööstuse tooteid turustava Estover OÜ tegevjuht Kai Rimmel.

„Lisaks efektiivsemale tootmisele võimaldab liin kohupiima naturaalsemalt pakkida,“ lisas Kai Rimmel. „Kui enne jahutasime kohupiima enne pakkimist, siis uus liin pakib ricotta karpidesse kuumalt ning see jahutatakse pakendatult külmlaos. Tänu sellele säilivad paremini kohupiima tervislikud omadused ja kohupiim jõuab kiiremini müügilettidele.“

„Kohupiima saamiseks kuumutatakse vadak kahes 5-tonnises katlas 88 kraadini. Lisatakse piimhape, eraldub vadakuvalk ja rasv, millest moodustub vadakukohupiim ehk ricotta. Kateldest liigub ricotta üle nõrutuslindi läbi dosaatori pakenditesse,“ lisas Kai Rimmel.

„Ricotta kohupiim on Itaalia päritoluga valmimata juust, mis on kogunud populaarsust eeskätt tänu oma tervislikkusele ja laiadele kasutusvõimalustele,“ lausus Ago Teder. „Erinevalt importtoodetest on kodumaine ricotta täiesti säilitusainetevaba ning tänu oma madalale pH-le sobib ricotta ka neile inimestele, kes on piimatoodete suhtes allergilised. Lisaks on ricotta kaltsiumirikas – 100 grammi vadakukohupiima katab 42% täiskasvanu päevasest kaltsiumivajadusest. Kohupiim sobib nii magustoitudesse, salatitesse kui ka pastaroogadesse.“

Põltsamaa Meierei Juustutööstuse OÜ on kontserni United Estover Group OÜ kuuluv juustutootja. Ettevõtte 2006. aasta käive oli 124 miljonit, kasum 13,9 miljonit krooni.

Estover OÜ kuulub kontserni United Estover Group OÜ ning tegutseb juustumüügi alal aastast 1992. Tuntumad kaubamärgid on Hiirte juust, Hollandi Leibjuust Originaal, Vene juust, Eesti juust, Eesti Juust Light, Royal Blue ja Võileiva Juust. Ettevõtte 2006. aasta käive oli 265 miljonit ning kasum 0,2 miljonit krooni.