Värskelt valminud maanteeameti audit võttis luubi alla endise peadirektori Tamur Tsäkko korraldatud 2011. aasta lähetused. Audiitorid leiavad, et peale tänavuaastaste suusareiside ja Genfi autonäituse külastamise on maanteeametnikud ka varem vähemalt kolmel korral sassi ajanud töölähetused ja lõbureisid. Ka eelmisel aastal toimusid sellised lähetused Åresse ja Genfi, neile oli kulutatud ebamõistlikult palju raha ja tegelikke eesmärke ei täidetud täielikult. Lisaks ilmneb auditi tulemustest, et eelmisel suvel sõideti kaheksaliikmelise seltskonnaga Jyväskylä rallile, kus plaanides ette nähtud seminari ei toimunudki, ja selle summa eest osteti osalejatele hoopis rallivõistluse piletid. Peale kolme eraomandis oleva mootorratta transporditi Soome Tsäkko käsul ka eksamisõitudeks mõeldud mootorratas, mida kasutati vaba aja veetmiseks. Kõikide rataste laevaga ülevedamise kulud kattis maanteeamet. „Lähetuse tegelik eesmärk oli lähetatute selgituste kohaselt headele töötajatele ralliteemalise preemiareisi korraldamine ja Soome tehnoülevaatuspunkti külastus, milleks kulus pool tööpäeva,” saab lugeda auditist.
Kaks süsteemset probleemi
Audiitorid Eva Vanamb ja Meeli Õismaa rõhutavad, et lahendamist vajavad kaks süsteemset probleemi: õppereisid ja lähetuste aruanded. Veel mõistavad nad hukka Tamur Tsäkko korduvad otsused kasutada välislähetusi motiveerimisvahendina, „tekitades sellega maanteeametile olulise mainekahju”. Korraldati ka grupiviisilisi enesetäiendusega seotud lähetusi näiteks Birminghami (kulud kokku 8100 eurot), Istanbuli (5700 eurot) ja Rovaniemisse (17 inimest ja kogukulud 11 000 eurot), mis näitab, et koolitusreise ei ole samuti korraldatud läbimõeldult. Audiitorid järeldavad, et Tsäkko omavolitsemise eest on vastutavad ka majandusminister Juhan Parts ja kantsler Marika Priske, kelle järelevalve selliste juhtimisvõtete üle ei olnud piisav. Parts ja Priske on varem väitnud, et nad ei olnud Tsäkko tegevusest teadlikud ja ministeerium ei saa olla kõigi allasutuste lapsehoidja.