Soliidsena näiv firma seadis Ameerikast koju tõttava perekonna valiku ette: nad kas maksavad piletile märgitud lapse eest 400 dollarit juurde või jätavad lapse lennujaama maha. Õnneks oli perekonnal nõutud raha olemas. Hiljem lennufirma esindajad küll tunnistasid oma eksimust, kuid raha tagasi maksmisel ilmutasid hämmastavat käpardlikkust.

Kui Maris Uusna soetas möödunud talvel endale, oma lapsele ja elukaaslasele Baltic Toursile kuuluvast portaalist lennujaam.ee edasi-tagasipiletid Los Angelesse, sujus kõik. Maksed toimisid, Baltic Tours võttis aegsasti ühendust. Miski ei viidanud võimalusele, et reisilt koju naasmine osutub närvesöövaks vintsutuseks.

Reisiseltskond saabus 23. veebruaril aegsasti Los Ange­lese lennujaama, kui ühtäkki hakkas lennuni jäänud aeg ähvardavalt kokku sulama. Reisijate teele astus KLM-i administraator, kes väitis, et kaasas oleval lapsel pole lennuõigust. Pere näitas oma reisidokumente, mis tõendasid, et lapsel on nn sülekohaga koju lendamise õigus, selle eest on ka makstud. KLM-i esindaja aga pakkus kompromissi: lapse lennukile lubamise eest tuleb 400 dollarit juurde maksta või ta lihtsalt lennujaama maha jätta. „Maksime nõutud raha, kui väljalennuni oli jäänud kõigest 12 minutit, kuid sellest ei piisanud, et lennufirmat lepitada,” rääkis nördinud Uusna. „Meil oli mitu ümberistumist ja igas lennujaamas oli meil ebameeldivusi.”

Raha siiani saamata

Lõpuks vintsutatult koju saabunutel puudus soov hakata suure lennufirmaga kana kitkuma. Kuid nad ei soovinud ka 400 dollarit ettevõttele jätta. Baltic Tours edastas pretensiooni piletid müünud firmale Air France KLM. Lennufirma saatis klientidele vabanduse ja lubas raha tagasi kanda, kuid kliendi kiusamise põhjust ei selgitanud.

Firma pole seniajani raha tagasi maksnud. Pärast kliendi pangarekvisiitide saamist tehti rahaülekanne, mille tõendamiseks saadeti teele ka maksekorralduse koopia. Ühtlasi nõuti kliendilt kinnitust, et raha on käes ja enam pretensioone ei ole. Kuid pank oli lennufirmale raha tagasi saatnud, sest konto omaniku nime asemele oli kirjutatud hoopiski Baltic Toursi müügijuhi Margit Lõivu nimi.

„Taoline juhtum on meie praktikas väga erandlik ning kahetsusväärselt pikale veninud,” ütles vahejuhtumist häiritud Lõiv. „Oleme lennufirma ja reisija vahelise reisijaveolepingu vahendajaks ega saa mõjutada mis tahes lennukompanii kohustuste täitmist.”

Lennufirmalt KLM polnud artikli ilmumise ajaks vastused Eesti Päevalehe toimetusse veel laekunud.