Kolmapäeval saabub Muugale paarkümmend Hiina ühe suurema veduritootja China CNR Corporation Limited töötajat, et alustada EVR Cargo soetatud esimese veduri DF7G-E sertifitseerimist. Kui tehnilise järelevalve ametnikud annavad vedurile Euroopas sõitmiseks rohelise tule, alustatakse tehases eestlaste tellitud ülejäänud 15 veduri kokkupanemist ja edaspidi saavad neist EVR Cargo peamised töövahendid.

„Esmalt vahetame hiinlastega välja 11 viimase piirini amortiseerunud Tšehhi päritolu manöövervedurit,” ütles EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe. „Hiina vedur on meie ettevõttele loodud n-ö rätsepatööna selliselt, et nad suudavad praegustest Ameerika veduritest palju efektiivsemalt töötada mitte üksnes manöövertöödel, vaid ka vedada raskeid kaubaronge.”

Hiina veduri väiksema teljekoormuse tõttu võib loota, et Venemaa raudteeadministratsioon, kes keeldus Ameerika vedureid oma teedele lubamast, avab EVR Cargole Petseri ja Ivangorodi raudteejaamade väravad.

Nimelt EVR Cargole valmistatud vedurit veab edasi Caterpillari Suurbritannia tehases valminud diiselmootor. Eestis tunnustuse saamine tähendab CNR Corporationile läbimurret, sest see on hiinlaste esimene veduritehing Euroopa ettevõttega.