Tallinnas maailmanimega rõivabrände müüva Fashion Palace’i omanik Johannes Wientjes jõudis Tarmo Sumbergiga hotelli ostmise suhtes kokkuleppele mõni kuu tagasi.

„Müümise põhjus oli riskide hajutamine,” lausus OÜ Best Systems omanik Tarmo Sumberg, põhjendades OÜ Kolm Õde osaluse müümist Wientjese firmale Maslé Onroerend Goed B.V. „Balti riikide majandussituatsioon on väga keeruline. Seda eriti turismi- ja kinnisvaraga seotud valdkondades,” selgitas Sumberg. „Teiste hotellide kohta ei ole midagi kommenteerida,” jättis ta kinnitamata jutud hotelliga opereeriva, enda suurosalusega Legendijuhtimise AS-i soovist leida investorid ka Tallinna hotellile Telegraaf, Riia hotellile Albert ning spaadele Tallinnas ja Kuressaares.

Wientjese sõnul tekkis tal soov osta Tallinna viietärnihotell juba eelmisel sügisel. Kui Marbellas resideerivad hispaanlastest Schlössle omanikud oma Pühavaimu tänaval asuvat luksushotelli müüa ei soovinud, kuulas Sumberg pakkumise ära. Tehingu hinda nad ei avalda.

Abikaasa Irina kaudu end Eestiga sidunud Johannes Wientjese sõnul peaks Eesti kasutama julgemalt oma potentsiaali, milleks on asukoht ja näiteks Tallinna vanalinn. „Eesti ei saa olla suur tootjariik, aga ta on suurepärane koht turismile ja näiteks ärikohtumisteks,” arvab Wientjes.

Külmaks ajaks talveaed

Legendaarses Kolmes Ões lubab end ka ärikonsultandiks nimetav Wientjes parandada teeninduse kvaliteeti ja kohaldada sisehoovis asuv veinitänav külmemaks aastaajaks sobivaks talveaiaks, mille lae saab suvel ­

eemaldada. „Korraldada võiks ka kontserte,” märkis ta.

Euroopas ringi reisiva ja järgmise kevade moekollektsioonidega tutvuva Wientjese hinnangul on Tallinn segu rootsi ja saksa kultuuri mõjutustest ning linnal on tohutu potentsiaal jõukamate Vene turistide meelitamisel. Paraku reklaamib Eesti ennast tema sõnul maailmas liiga vähe, võrreldes kas või Montenegro või hansalinn Lübeckiga.

Viis tärni nelja hinnaga

•• Pealinnas nelja Tallinki gruppi kuuluva hotelliga opereeriva OÜ TLG Hotell juhatuse liikme Aivar Sõerdi sõnul on kannatanud turul kõige enam siseturismi osa. Tema sõnul moodustavad Tallinki hotellide puhul siiski suurema osa Skandinaavia laevaturistid, kuid väga oluline osa on ka internetis tehtavatel broneeringutel.

•• „Turg on olnud ebaloogiline,” lausub Sõerd. Tema sõnul väljendub langus nii täitumuse kui ka hindade poolel. „Praegu võidakse ka viietärnihotellis müüa tube nelja tärni hinnaga.”

•• Tänavu avatud uus Meritoni hotell tõi turule uusi tube, pakkumist kasvatades. „Klientide arv sama kiiresti kasvanud ei ole ja ühtegi uut turustuskanalit nad juurde ei toonud,” lausub Sõerd.