Eesti Päevalehele kinnitati, et eesmärk on täna otsuseni jõuda ning just seetõttu on valitsuse pressikonverentsile peaminister Andrus Ansipi kõrvale kutsutud ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. „Ma ei ole kuulnud, et keegi oleks selle vastu,” oli Parts eile kindel, et kava lõpuks ka valitsuses kinnitatakse. Tema sõnul on ministrid kavaga tuttavad ning viimastel nädalatel pole laias laastus midagi muutunud.

Parts selgitas, et tegu on mahuka dokumendiga, kuna see ei sisalda mitte ainult Estonian Airi äristrateegiat järgnevaks viieks aastaks, vaid ka põhjendusi Euroopa Komisjoni konkurentsidirektoraadile seniste tulemuste ja varasemate, sealhulgas 2009. aasta otsuste osas. Parts lootis, et Eesti argumentidega arvestatakse.

Komisjon peab hindama, kas eelnevad rahasüstid ning koostatud kava on kooskõlas Euroopa Liidu riigiabi reeglitega. „Küsimus on, kas ettevõte on finantsiliselt jätkusuutlik. Ma usun, et on. Muidu tuleks see ettevõte kinni panna,” vastas Parts küsimusele, kas ta usub, et kava võiks Euroopa Komisjonist heakskiidu saada.

Tema sõnul on ettevõte teinud läbi viimase kümnendi suurima muutuse just kulubaasi arvestades, kuid täielikult kasumisse jõudmine võtab veel aega. Kindlust positiivse otsuse osas lisavad sarnased juhtumid Euroopas nagu Air Malta. Ühtlasi ei välistanud Parts ka teisi stsenaariume: „Öelda, et siin ei ole riske, ei saa.”