NB! Oled kommentaaride lehel. Kommentaarid on avaldatud Delfi lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida Delfi toimetuse seisukohtadega.
Kommentaaride järjekord: registreeritud parimad uuemad vanemad
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 00:43
    "...Kui kroon devalveeritaks kohe 30%, võidaks sellest eksportiv tööstus ja taastuks Eesti rahvusvaheline konkurentsivõime...2"

    Paluks siis juba ausalt ära seletada see tühine detail, et kui ekspordi sihtriigid maadlevad täpselt samade hädadega, siis mida see eksportiv tööstus täpselt ikkagi võidab? Uued turud - kustkohast? Lähematele planeetidele hakkab eksportima või? Konkurentsivõime taastumiseks siis ilmselt pankrottiläinud ja ärakolinud välisinvestorid oleks kõpsti tagasi, lööks tehased uuesti käima ja hakkaks ka teistele planeetidele eksportima või? Lugupeetud NY analüütik võiks vahelduseks kasvõi Timesi lahti lüüa, äkki jõuab ka kohale, et viimasel ajal räägitakse ÜLEMAAILMSEST kriisist! Ning Eesti on ainult selle kaduvväike osa. Analüütikutel paistab honoreeritud möla igaks ajaks jätkuvat...peaks ka selle lihtsa ja kindla otsa peale ümber profileeruma
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 03:56
    ...et inimesed tormavad nüüd jälle panka raha välja võtma.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 06:53
    Täielik jama ja loogikavaba artikkel.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 07:35
    Inimesed ei saa kahjuks aru, et sotsialistlik plaanimajandus peab krooni kursist kaudma. Ja et osa rahvast omale valuutalaenudega kinnisvara ahnitses, ei saa olla probleem teisele osale, kes seda ei teinud. Igaüks peab oma peo eest ikka ise maksma.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 08:04
    Ümberringi kõik devalveerivad, Eestis loodetakse mingile imele, et meil läheb paremini, me ju nii väikesed. Massiline tööpuudus ootab ja pangast laenajatel ei ole mingit võimalust oma kinnisvara säilitada. Rootsi krooni kurss läheneb meie kroonile, absurd.Kuidas saame olla konkurentsivõimelised selle kroonikursiga? Kes on valmis meilt midagi ostma-tellima sellistel tingimustel?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 08:22
    ja kui devalveerimise tagajärjel kukkub käpuli ca 20-30% Eesti elanikkonnast kas siis on kõik hästi?? ütleme et mina müün korteri laenu katteks ja ülejäänud võlhga maksan edasi ... naise saadan vanemate juurde elama ja lapsed annan riigi ülalpidamisele! Kas siis ongi Eesti riik päästetud. Riik kaotab motiveeritud töötajad (vaevalt ma enam eriti motiveeritud ja tubli maksumaksja riigile olen)hakkan töötuks (saan riigilt abiraha) ning 3(lapsed lastekodus)-5 (mina ja mu töötu naine) suud riigil lisaks toita ... kusjuures korter ei ole suur ainult 70 ruutmeetrit pole just palju 5 inimese jaoks
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 08:53
    Jutu sisu on sageli seoses sellega, kui hästi see on kirjutatud. Enamik ajalehes esinevatest kirjanikestki ei suuda nii selgeid ja ladusaid tekste koostada.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 09:02
    Kuidas suudad oma korteri laenu tasuda kui oled töötu? Väga suure tõenäosusega, kahjuks, lähiajal lisandub palju töötuid, sest oma palka vajalikul määral vähendama ei ole enamus nõus. Tulemuseks ongi massiline tööpuudus, sest müüa ei ole kellegile sellise omahinnaga, alla omahinda müüma ei hakka normaaljuhul keegi.Selline arenenud majandusega riik nagu Rootsi näeb just oma valuuta devalveerimises enda võimalust parandada riigi majandust.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 09:18
    hetkel ei olegi töötu aga kui korteri pean maha müüma siis tuleb mujale elama kolida ja töökohast loobuda ja siis olngi töötu sest vaevalt suudan maapiirkonnas uut tööd leida ... ega taolises depressioonis kus korter müüdud naine ja lapsed maha parseldatud ei suudagi ju tööd teha nii kui nii ...
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 09:53
    eelmised: kas mina sinusuguste pärast töötuks jääma ja järgnevad aastad deflatsiooniõuduses elama? WTF?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 10:24
    ee, toodangu hind on madalam, sellega võidaks, toru
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 10:48
    toru toruks, kui ümberringi on kõik laevad kreenis, siis tegeletakse ujuvuse taastamise mitte odavama otsimisega.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 11:35
    soh, et "ujuvuse taastamisel" ei ole midagi ühist võimalikult odavate kaupade ostmisega? järgmiseks ütled, et raha kaob kasutusest
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 11:36
    üliõpilane saab eksamil spikerdada ja nii edukalt sooritabki eksami!

    krooni devalveerimine tähendaks praegu pankrotilaine nii ettevõtete kui ka eraisikute ridades, kuna laenud on eurodes, kasvaks kohe tagasimaksmisele kuuluv summa.

    deflatsioon on ka vale, eestis on asju mida teha ja kuhu paigutada raha ja inimesi päästa, selleks tuleb teha praegu kõik et põllumajandus ärgata ellu võimalikult kiiresti, tuleb jagada rahvale ja ettevõtjatele tasuta põllumaad ja varustada tehnikaga, inimesed tulevad ise tööle, ja kasumisse pole mõtet sihtida mitu algusaastat.

    samas, te unustasite, et euroopaliit on ise praegu lagunemise ääreel, kuna ei suuda toita kriisis olevaid riike, tuleb hoopis euro devalvatsioon, seda on meil vaja, see päästabki meid
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 11:40
    see on 100% vale et devalveerimine pankrotistab. loe suvalist devalveerimisest kirjutavat õpikut ja sa näed, et mõju on pankrotte VÄHENDAV. see on lausa selle aktsiooni üks põhipointe
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 11:43
    oleksid laenud eesti kroonides, nõus, aga laenud on eurodes!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 12:45
    Toorme hinnad ju ei langeks!Hoobilt tekis probleem toorme ostmisega kuna pangad laenu ei anna ja oma vahendeid kaoks 30%!Tööjõu kulud on meil niigi madalad!Vaata kasvõi soome tööjõu kulusi!Vahe ikka kuus korda samas kui eesti tootlikus kaks korda väiksem.Muideks see eesti väiksem tootlikus jääb tehnoloogia taha mitte tööjõu!Kui eestlane läheb soome tööle ei ole mingit vahet soomlase tootlikusega!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 12:53
    Kuuldavasti kõige suurem devalveeria üks aafrika riik.Mingi 1700% aastas (võibolla oli ka rohkem aga see pole tähtis)Kas nüid siis tegu maailma targima ja edukama riigiga?Pühi oma õpikuga p....t!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    18.02.2009 13:51
    Eraisikute pankrotte tähendaks devalveerimine kindlasti. Ettevõtjate osas sõltub sellest, kas oletatav ekspordikäibe kasv ületaks imporditava toorme hinna kasvu koos seadmete soetamiseks võetud eurolaenu kallinemisega. Ühelt poolt on laenuintressid praegu madalad, teisalt pole praeguses seisus kusagilt näha neid eksporditurge, mida vallutama hakata. Raha kurss, kui see on seaduse alusel fikseeritud, on muide samuti "leping" riigi ja kodaniku vahel, nagu ka tööleping töötaja ja tööandja vahel. Suurem osa aktiivsest ja edasipüüdlikust tööjõust, kelle makstavatel maksudel meie riik püsib, on praegu paraku välismaa pankadele välisvaluutas võlgu. Pisut utreerides, kui tööline (ma ei räägi õpetajatest, raamatukogutädidest ja politseinikest, vaid erasektori töölistest) ei suutnud paari aasta eest nii palju teenida, et pangalaenu võtta ja elamiskõlbulik korter osta, siis ei ole tegemist ka inimressursiga, kes Eestit kriisist välja tõmbaks ja nende töötuksjäämine on nagunii aja küsimus.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    28.02.2009 20:10
    Olen juba väsinud kordamast, kuid devalveerimine EI ASENDA kärpimise, kohandumise vajadust. See vaid lükkaks edasi mõned valusad otsused ja seega on mõttetu, Eesti tingimustes kasutu vigurdamine.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
LISA OMA KOMMENTAAR
Selle artikli kohta on 24 kommentaari
Nimi
Kommenteerimistingimused
Eesti Päevaleht - viimased uudised

Ilm

4 tunni prognoos:

-18 .. -19°C

Ilmast täpsemalt
Vaata.ee
-37%
10,- €
4 südamelusikat romantilises kinkekarbis! -37% Kaunis ...
Vaata
Hõrgud maitsed ja hubane miljöö Clayhills Gastropubis -50%


M-kindlustus
SMS laen