NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teata sellest moderaatoreid vajutades linki "Teata sobimatust kommentaarist"!
Asud TOP'i lehel, kuhu koondatakse toimetaja ja kasutajate enim hinnatud kommentaarid.
Kasutaja valik
nehui
20.06.2012 01:25
vut nüüd on dilemma...... maadevahetus oli tollaste seadustega kooskõlas kuid kas ka õiglusega..... ei olnud. (maadevahetused toimuvad siiani muideks, aga nüüd teevad seda ,,õiged,, inimesed.
kas see on õige et riik (proks, kapo jne) kuulasid+filmisid tollal ebaseduslike meetotitega pealt ,,ärimehi,, seadusi muudeti hiljem - tagantjärele- et kõik õige oleks.
Mis nüüd siis saab.... proks kisab et kõik on ju seaduslik, praeguste seaduste kohaselt (aga varem polnud). Võidavad selle asja ,,ärimehed,, :( kahjuks. Aga aeg ja rahva raha läheb tuulde ja mitte vähe. Ning aeg läheb rahvas unustab-unustab-(unustab muud tähtsad uurimised mida oleks just vaja uurida).....
Ja sul on õigus ei ole selles riigis (peale rahva) grammigi eetikat ega õiglust.... sellist maadevahetust ei oleks tohtinud ollagi.
aga Ansipi sõbrad pidid käima kaitsva politsei saatel praegugi metsalangetamas looduskaitsealadel (maalehe artikel eelmisel nädalal)
Vasta
Al Pacino
20.06.2012 01:42
Aas väidab, et prokurör ei tohiks Eestis karta kohtusseminekut ja ka kohtus kaotamist, vastasel juhul ei tegele korruptsioonisüüdistustega enam keegi. Aas väidab ka seda, et maine (loe: vastutus ühiskonna ees) neid ei huvita ja loeb ainult seadus. Seadus ongi prokuröre selleks otstarbeks hästi kindlustanud – prokuröre praktiliselt ei saagi vastutusele võtta ka rumala või teadlikult koostatud valekaebuse korral, kuna neid endid vabastab kriminaalvastutusest alati „põhjendatud kahtluse olemasolu selgitus“.
Aas jätab aga targu mainimata, et sellise absoluutse prokurörivabaduste rakendamise eelduseks on ka tõhus süüdistatavate põhiõiguste kaitse juhtudeks, kui prokuröride katsetused süütute kodanike peal kohtus läbi kukuvad. Ehk siis prokuröride vastutust peaks kandma mitte prokurörid, vaid riik. Eestis on see osa õigusriigi põhimõttest aga ära unustatud, kuna riigivastutuse seadus ei täida täna seda rolli. Aas mainis ka ise seda 2010. aasta oktoobris toimunud Õigusteadlaste päeval, kui esitas retoorilise küsimuse, et kes maksab kinni Merkole maadevahetuse ja Audru kalakasvatuse arendajatele kriminaalasjadega tekitatud kahjud, kui need kohtuvaidlused peaksid kohtus läbi kukkuma. Et riigivastutuse seadus ei toimi, selle on Riigikohtus juba ära tõestanud V.Õiglase, V.Kaasi ja O.Osmjorkini kaasused. Sellega ei täida Eesti riik oma kodanike ja ettevõtete suhtes põhiseadust, mille § 25 näeb ette, et igaühel on õigus talle ükskõik kelle poolt õigusvastaselt tekitatud moraalse ja materiaalse kahju hüvitamisele. Sellises vastutuse vaakumis on Norman Aasal väga hea laamendada, kuna pole eriti põhjust karta tagajärgede pärast. Millegipärast Aas seda osa oma esinemistes ei taha meenutada, kuna sellega ilmneks tänase prokuratuuri valitsev mentaliteet.
Vasta
V.K.
20.06.2012 06:27
Kuulge, Norman Aas! Kus Teie silmad küll on olnud??? Kas see on siis üllatav, et prokurörid jooksevad tagauste kaudu kohtunike vahet, koos juuakse kohvi ja "arutatakse" asju prokuratuurile vajalikus suunas. Kui nüüd üks kohtunik julges ISE TOIMIKU MATERJALIDE PÕHJAL õiglase otsuse teha, aga mitte nii nagu kapo ja prokurörid soovisid, siis on äkki üllatus! Teie Norman Aas võiks süüvida, kuidas asjad TEGELIKULT käivad!
Vasta
Kahjuks
20.06.2012 01:34
tegelevad meil uurimisorganid oletuste ja tuletuste baasil ja kindlasti ka praeguse võimu käsilastena. Sihiga iga hinna eest süüdi mõista ja kannuseid teenida.Tulemuseks ongi sellised sh pikaajalised ja maksumaksjale kulukaks minevad protsessid.
Selle asemel, et üllatuda peaks ta püüdma mõelda, miks kohus sellise otsuse tegi sest kohut ei saa antud juhul mitte kuidagi võimu heaks töötamisega seostada ja ühtlasi tuleks mõelda mida nemad halvasti tegid.
Vasta
Lohe
20.06.2012 07:19
Ah et Normanile tuli üllatusena, et seekord ei täitnudki kohtunik võimuparteide käsku vaid lähtus seadusest!?!
Mina Normani asemel oleksin ka üllatunud. Teades, et tavaliselt kohtunikud täidavad selliseid käske!
Kuigi - teades Villu sõnu, et vajadusel läheme kasvõi EL kohtuni - ei imestaks. Kohtunik sai aru, et kui otsustab teisiti, kui teeb KaPo käsu järgi, jääb EL kohtu ees lolli olukorda.
1 vastus
Vasta
Wabariigi kodanik
20.06.2012 08:10
Üksasi on prokuratuuri läbikukkumine, vilets töö ja madalad palgad.
Teine asi on see, et erakonnad võtavad vastu või suruvad erakonna huvidest lähtuvalt läbi vildakaid seadusi. Mis on nii kaheti mõistetavad, nadu seda on praegune skandaalgi erakonna rahade üle.
Suur erakonnad ja juhtivad erakonnad on rohkem korrupeerunud, kui me arvata oskame. Kuid peksu poisteks tehakse need kes pole momendil võimul.
No aga proks interpreteeris seda, mida va kapo oli ette söötnud!?
Nii elavad need bluffijad oma kõrgetel palkadel rahulikult edasi.
Vasta
abruka-dabra
20.06.2012 07:30
Aga väljapääs ise on järgmine :
Lihtsalt tuleks rahvaalgatuse või flashmob-i korras üks kuu (või enamgi) lõpetada riigile kõikide maksude tasumise kõikidel tasanditel. Seda eelkõige põhjusel, et meie juhtivpollitikud ise on ennast avalikus meedias tituleerinud et just nemad ja ainult nemad on see ainuõige riik ehk riik see olen eelkõige mina . Las maksavad siis ise oma nn. POLIITANNETUSTELT maksud . Antud juhul oleks seesamune hall ja arusaamatu kooslusega ollus ehk ennast isekeskis tituleerinud poliitiline eliit kiiresti omadega käpuli ning Presidendil ei jääks muud üle välja kuulutada enneaegsed Riigikogu valimised. Loomulikult oleksid selles ka ajutised tagasilöögid meie sotsiaalsüsteemile aga ka selline pikaajaline vindumine , ootamine-lootmine ning moraalituse edasine kasv riigijuhtide hulgas toob enesega kaasa veel hullema kaose ja rahvusriigi allakäigu kõikidel selle tasanditel. Nii et kõik Eesti elanikud ja firmad ning riigiasutused kellel veel mingigi lootus õigusriigile ja sotsiaalsele õiglusele on – aeg näidata kodanikualgatuse korral kõigile korruptantidele kes on ikkagi tegelt see riigi alustala ja maasool. Hädapärast viige oma ettevõtted Soome või Lätti . Viimases on täna isegi rohkem demokraatiat kui meil.
Lisaks ülalnimetatule kutsun kõiki Eestimaa elanikke täielikult ignoreerima või isegi provotseerima meie tänaseid juhtivpoliitikuid . Lõpetagem kõikidel tasanditel nende promomine , ärgem kutsugem neid avalikult esinema või mis veel hullem - neid õpetama meie noori. Sest nagu on need viimased 9-12 riigi iseseisvusaastat näidanud siis riigimeeste jutt ( ehk loba ja suust välja lenduv soe ning haisev aur) ja teod on läinud kardinaalselt eri suundades. Provotseerimise korral võiks neile korraldada tõelisi ajujahte kohtadesse kus need libapoliitikud elavad või töötavad , või avalikele-poolavalikele üritustele kuhu nad üritavad ennast sissepressida ning pakkuda neile ajast ning arust tomateid või mune. Mida nad ikka teha saavad !?! Hakkavad turvadega meid välja viskama ? Noh ikka juhtub, et mõni ese haisva muna näol kuhuga maha võib kukkuda. See et seal (mõelda asukohta mitte looma) kogemada mõni poliitik lähedal istus – puhtalt juhus, no kellel ei juhtuks !?! ;)
Aga pannes need riigi rahakotil peesitavad tegelinskid sellisesse olukorda , hakkame nägema imelisi kiireid muutusi Eesti ühiskonnas eksisteerib hirm saada ennast naeruvääristada - see on iga poliitiku avalik-ühiskondlik õudusunenägu !!!
Peale seda loodetavalt saame siis tasahilju taastada õigusriigi elementaarsedki alused.
Viimane aeg taastada usk homsesse Eesti tulevikku... . Sest vastasel juhul pole Maksu- ja Tolliameti ametnikul mitte mingit moraalset ega seaduslikku õigust nõuda tema vastas istuvalt kliendilt makse teenuste eest mida riik oma alamatele garanteerida ei suuda. Õigusest ja õiglusest rääkimattagi. Eesti rahvas ei ole isegi oma orjameelsuses kohustatud kinni maksma kehkenpüksidest poliitikute ülbust, lausnõmedust ja ükskõiksust . Maha tänane poliitiline polariseeritud (annaks jumal et mitte politseeritud) diktatuur – elagu vaba ja demokraatlik Eesti koos oma rahvastega !!!
Vasta
KodanikK
20.06.2012 01:12
Peab uskuma, et õigus lõpuks võidab.
Vasta
Mait
20.06.2012 11:14
Täitsa jube oli seda intervjuud lugeda. Mulle jätab Norman Aas ülbe mulje. Seadused ja prokuratuur peaksid ikka ühiskonda teenima, mitte kõigest ja kõigist kõrgemal seisma. Ja milleks edasi tsirkust teha edasi kaevata? Kui Aasa arvates ongi normaalne, et vahel kaotatakse, siis tuleks sellega leppida ja rahva raha raiskamine lõpetada (kohus mõistis ju riigilt kohtukuludeks välja 1,3 miljonit).
Vasta
niiviisi
20.06.2012 06:38
Kogu see asi oli jabur. Kes vähegi kursis saab sellest aru.
a) seadusliku teo tegtemise eest ei saa võtta altkäemaksu vaid pistist.
b) pistiuse võtmises ei ole süüdistist esitatud
c) maadevahetus oli seaduslik tegu seega ainus süüdistus sai olla pistise andmises/võtmises
Kuid ka see on ajuvaba, sest kõik kes soovisid said maid vahetada ja seda ka tegid.
Mina kusjuures ka
lõpliku arvamuse andmist tuleks ära oodata lõplik jõustunud kohtuotsus. Ja kui ka seal leitakse, et kriminaalmenetluse seadustiku nõudeid on rikutud, ei saa me rääkida õigusriigist, vaid ebakompetentsetest menetlejatest (olgu menetlejaks siis politsei või prokuratuur või kohus) Ja sellisel juhul meie maksumaksjana ei peaks seda kinni maksma, vaid vaid needsamad konkreetsed ametnikud, kes kas rumalusest või tahtlikult on rikkunud seadust.
1 vastus
Vasta
õigusteaduse doktor Ando Leps
20.06.2012 09:39
Kui palju see "protsess" läks ja läheb veel maksma? Veel minu küsimusi. Esiteks, kes maksab selle kinni? Teiseks. Kas sellel nn maadevahetuseprotsessil oli üldse algusest peale mingisugust mõtet või oli see poliitiline tellimus ja kui oli, kes siis selle protsessi tellis, palun, konkreetselt? Kolmandaks. Kas asja toimetasid pädevad juristid? Neljandaks. Kas Kapo ülemus Aeg ja peaprokurör Aas on oma tööülesandeid võimelised täitma adekvaatselt? Viiendaks. Küsimus ei ole üldse nn maadevahetuseprotsessi õigeksmõistvas esimese astme kohtuotsuses, vaid hoopis selles, mil moel on seda eeluurimisprotsessi "toimetatud" või peenemalt öelduna, menetletud?
Kõige parem kohtumõistmine on tavaliselt poliitiliselt siis kui kohtualune peaaegu sada aastat vana, ratastoolis ja täiesti dementne. Siis on uhke ja ilus.
Vasta
Elar Vinge
20.06.2012 09:36
PIINLIK! HÄBI! JA JÄLESTUSTUNNE! valdab enamikku eestlasi, kui nad sellist käpardlikku eneseõigustust loevad!!!
Oleksis mehel niigi palju eneseuhkust ja meheau, et seda suurt prohmakat omaks võtta, aga EI!!! Õigust jääb ülegi!
Mis sõnumit sellised fruktid nagu justiitsminister ja peaprokurör eesti rahvale edastavad: vassige, hämage, spinnige, ärge kunagi võtke omaks, las teised vastutavad jne. jne.
Muutusi on vaja ! ja KOHE! Eesti vaimse mandumise autorid tuleb minema peksta ning alustada puhtalt lehelt.
PS! Kogemused enam ei loe! Kellele sellistele väärtustele põhinevaid kogemusi üldse vaja on???
Norman Aas: kohtu seisukohad maadevahetuse asjas on üllatavad
nehui
kas see on õige et riik (proks, kapo jne) kuulasid+filmisid tollal ebaseduslike meetotitega pealt ,,ärimehi,, seadusi muudeti hiljem - tagantjärele- et kõik õige oleks.
Mis nüüd siis saab.... proks kisab et kõik on ju seaduslik, praeguste seaduste kohaselt (aga varem polnud). Võidavad selle asja ,,ärimehed,, :( kahjuks. Aga aeg ja rahva raha läheb tuulde ja mitte vähe. Ning aeg läheb rahvas unustab-unustab-(unustab muud tähtsad uurimised mida oleks just vaja uurida).....
Ja sul on õigus ei ole selles riigis (peale rahva) grammigi eetikat ega õiglust.... sellist maadevahetust ei oleks tohtinud ollagi.
aga Ansipi sõbrad pidid käima kaitsva politsei saatel praegugi metsalangetamas looduskaitsealadel (maalehe artikel eelmisel nädalal)
Al Pacino
Aas jätab aga targu mainimata, et sellise absoluutse prokurörivabaduste rakendamise eelduseks on ka tõhus süüdistatavate põhiõiguste kaitse juhtudeks, kui prokuröride katsetused süütute kodanike peal kohtus läbi kukuvad. Ehk siis prokuröride vastutust peaks kandma mitte prokurörid, vaid riik. Eestis on see osa õigusriigi põhimõttest aga ära unustatud, kuna riigivastutuse seadus ei täida täna seda rolli. Aas mainis ka ise seda 2010. aasta oktoobris toimunud Õigusteadlaste päeval, kui esitas retoorilise küsimuse, et kes maksab kinni Merkole maadevahetuse ja Audru kalakasvatuse arendajatele kriminaalasjadega tekitatud kahjud, kui need kohtuvaidlused peaksid kohtus läbi kukkuma. Et riigivastutuse seadus ei toimi, selle on Riigikohtus juba ära tõestanud V.Õiglase, V.Kaasi ja O.Osmjorkini kaasused. Sellega ei täida Eesti riik oma kodanike ja ettevõtete suhtes põhiseadust, mille § 25 näeb ette, et igaühel on õigus talle ükskõik kelle poolt õigusvastaselt tekitatud moraalse ja materiaalse kahju hüvitamisele. Sellises vastutuse vaakumis on Norman Aasal väga hea laamendada, kuna pole eriti põhjust karta tagajärgede pärast. Millegipärast Aas seda osa oma esinemistes ei taha meenutada, kuna sellega ilmneks tänase prokuratuuri valitsev mentaliteet.
V.K.
Kahjuks
Selle asemel, et üllatuda peaks ta püüdma mõelda, miks kohus sellise otsuse tegi sest kohut ei saa antud juhul mitte kuidagi võimu heaks töötamisega seostada ja ühtlasi tuleks mõelda mida nemad halvasti tegid.
Lohe
Mina Normani asemel oleksin ka üllatunud. Teades, et tavaliselt kohtunikud täidavad selliseid käske!
Kuigi - teades Villu sõnu, et vajadusel läheme kasvõi EL kohtuni - ei imestaks. Kohtunik sai aru, et kui otsustab teisiti, kui teeb KaPo käsu järgi, jääb EL kohtu ees lolli olukorda.
Wabariigi kodanik
Teine asi on see, et erakonnad võtavad vastu või suruvad erakonna huvidest lähtuvalt läbi vildakaid seadusi. Mis on nii kaheti mõistetavad, nadu seda on praegune skandaalgi erakonna rahade üle.
Suur erakonnad ja juhtivad erakonnad on rohkem korrupeerunud, kui me arvata oskame. Kuid peksu poisteks tehakse need kes pole momendil võimul.
Kas vaid süüdistajate süü?
Nii elavad need bluffijad oma kõrgetel palkadel rahulikult edasi.
abruka-dabra
Lihtsalt tuleks rahvaalgatuse või flashmob-i korras üks kuu (või enamgi) lõpetada riigile kõikide maksude tasumise kõikidel tasanditel. Seda eelkõige põhjusel, et meie juhtivpollitikud ise on ennast avalikus meedias tituleerinud et just nemad ja ainult nemad on see ainuõige riik ehk riik see olen eelkõige mina . Las maksavad siis ise oma nn. POLIITANNETUSTELT maksud . Antud juhul oleks seesamune hall ja arusaamatu kooslusega ollus ehk ennast isekeskis tituleerinud poliitiline eliit kiiresti omadega käpuli ning Presidendil ei jääks muud üle välja kuulutada enneaegsed Riigikogu valimised. Loomulikult oleksid selles ka ajutised tagasilöögid meie sotsiaalsüsteemile aga ka selline pikaajaline vindumine , ootamine-lootmine ning moraalituse edasine kasv riigijuhtide hulgas toob enesega kaasa veel hullema kaose ja rahvusriigi allakäigu kõikidel selle tasanditel. Nii et kõik Eesti elanikud ja firmad ning riigiasutused kellel veel mingigi lootus õigusriigile ja sotsiaalsele õiglusele on – aeg näidata kodanikualgatuse korral kõigile korruptantidele kes on ikkagi tegelt see riigi alustala ja maasool. Hädapärast viige oma ettevõtted Soome või Lätti . Viimases on täna isegi rohkem demokraatiat kui meil.
Lisaks ülalnimetatule kutsun kõiki Eestimaa elanikke täielikult ignoreerima või isegi provotseerima meie tänaseid juhtivpoliitikuid . Lõpetagem kõikidel tasanditel nende promomine , ärgem kutsugem neid avalikult esinema või mis veel hullem - neid õpetama meie noori. Sest nagu on need viimased 9-12 riigi iseseisvusaastat näidanud siis riigimeeste jutt ( ehk loba ja suust välja lenduv soe ning haisev aur) ja teod on läinud kardinaalselt eri suundades. Provotseerimise korral võiks neile korraldada tõelisi ajujahte kohtadesse kus need libapoliitikud elavad või töötavad , või avalikele-poolavalikele üritustele kuhu nad üritavad ennast sissepressida ning pakkuda neile ajast ning arust tomateid või mune. Mida nad ikka teha saavad !?! Hakkavad turvadega meid välja viskama ? Noh ikka juhtub, et mõni ese haisva muna näol kuhuga maha võib kukkuda. See et seal (mõelda asukohta mitte looma) kogemada mõni poliitik lähedal istus – puhtalt juhus, no kellel ei juhtuks !?! ;)
Aga pannes need riigi rahakotil peesitavad tegelinskid sellisesse olukorda , hakkame nägema imelisi kiireid muutusi Eesti ühiskonnas eksisteerib hirm saada ennast naeruvääristada - see on iga poliitiku avalik-ühiskondlik õudusunenägu !!!
Peale seda loodetavalt saame siis tasahilju taastada õigusriigi elementaarsedki alused.
Viimane aeg taastada usk homsesse Eesti tulevikku... . Sest vastasel juhul pole Maksu- ja Tolliameti ametnikul mitte mingit moraalset ega seaduslikku õigust nõuda tema vastas istuvalt kliendilt makse teenuste eest mida riik oma alamatele garanteerida ei suuda. Õigusest ja õiglusest rääkimattagi. Eesti rahvas ei ole isegi oma orjameelsuses kohustatud kinni maksma kehkenpüksidest poliitikute ülbust, lausnõmedust ja ükskõiksust . Maha tänane poliitiline polariseeritud (annaks jumal et mitte politseeritud) diktatuur – elagu vaba ja demokraatlik Eesti koos oma rahvastega !!!
KodanikK
Mait
niiviisi
a) seadusliku teo tegtemise eest ei saa võtta altkäemaksu vaid pistist.
b) pistiuse võtmises ei ole süüdistist esitatud
c) maadevahetus oli seaduslik tegu seega ainus süüdistus sai olla pistise andmises/võtmises
Kuid ka see on ajuvaba, sest kõik kes soovisid said maid vahetada ja seda ka tegid.
Mina kusjuures ka
enne
õigusteaduse doktor Ando Leps
Töötu
Elar Vinge
Oleksis mehel niigi palju eneseuhkust ja meheau, et seda suurt prohmakat omaks võtta, aga EI!!! Õigust jääb ülegi!
Mis sõnumit sellised fruktid nagu justiitsminister ja peaprokurör eesti rahvale edastavad: vassige, hämage, spinnige, ärge kunagi võtke omaks, las teised vastutavad jne. jne.
Muutusi on vaja ! ja KOHE! Eesti vaimse mandumise autorid tuleb minema peksta ning alustada puhtalt lehelt.
PS! Kogemused enam ei loe! Kellele sellistele väärtustele põhinevaid kogemusi üldse vaja on???