Staatilise elektri versiooni peab usutavaks ka Lääne-Eesti häirekeskuse juhataja Marek Kukk, kes vestles põlengu ööl bensiinijaamu kontrolliva tehnokeskuse töötajatega. “Nemad väitsid, et juhid ei viitsi autosid tankimise ajal maandada ja pakkusid selle variandina välja,” ütles Kukk.

Osaühingu Fort Oil juhatuse esimees Tarmo Ratas ütles, et kuna esimesena plahvatas kütuseauto, oli ilmselt tegemist auto tehnilise rikkega. “Eeldan, et meiepoolset ohutusreeglite eiramist ei olnud: eeskirjad olid olemas, töötajad instrueeritud, mahutipark vastas nõuetele ja maandused olid olemas,” loetles ta. Ratase sõnul näites eelmise aasta lõpul inspekteerimine, et tankla oli heas tehnilises seisukorras ja vastas ohutusnõuetele.

Õnnetus juhtus Jõõpre tanklas Sar-Bens ajal, kui kütuseautost pumbati bensiini tankla mahutitesse.

Tanklajuhataja õhulend. Plahvatuse lööklaine paiskas kütusemahutil seisnud tanklajuhataja Kalle Pae kõrgele õhku, kuid mees pääses kannaluu murru ja kergete põletushaavadega näol ja seljal. Vigastada ei saanud kütuseautos istunud autojuht ega tanklas olnud töötaja ning kaks klienti.

##“See oli ime, et inimesed ellu jäid, meie kartsime kohale sõites, et leiame sealt hoopis midagi hullemat ja selline tulemus oli meie jaoks suur kergendus,” ütles Marek Kukk. Kuke sõnul oli lööklaine tugev, sest seda tundis isegi ligikaudu 150 meetri kaugusel seisnud pealtnägija. “Ta kuulis, kuidas pauk käis, ja nägi mahuti otsas seisnud meest taevasse lendamas,” rääkis Kukk.

Kohalikud elanikud kuulsid kolme mõneminutilise vahega kostnud plahvatust, põlema süttisid kõik kuus tankla kütusetsisterni, millest viis mahutasid 25 ja üks 10 tonni kütust. Umbes kolmveerand tundi pärast põlengut süttis ka tanklahoone, kuid tules hävis ainult tankla katus, sisustus sai kannatada tulekahju kustutamise käigus.

Leegid tõusid 30–40 meetri kõrgusele, tulekuma ja paksu musta tossu oli näha ka ligi 30 kilomeetri kaugusel asuvas Pärnu linnas. Sündmuskohal töötasid kuus Pärnumaa päästeteenistuse tuletõrjeautot, tulekahju suudeti kustutada veidi pärast südaööd.

1,5-miljoniline kindlustus. Tulekahju hävitas kütust ligi 700 000 krooni väärtuses, täielikult põlesid maha firmale kuulunud kaubik Berlingo Citroen ja osaühingule Aldora kuulunud kütuseveok Volvo Scania.

“Kõige tähtsam on, et inimesed elus ja terved, firma elab rahalise kahju üle,” ütles osaühingu Fort Oil juhatuse esimees Tarmo Ratas.

Firmajuht ei osanud lõplikku kahjusummat öelda, see sõltub tankla taastamisväärtusest. Tema sõnul oli tankla kindlustatud 1,5 miljonile kroonile.

“Praegu ei tea veel, kui kaua kestab kindlustusjuhtumi uurimine ja millal taastamine võimalik on,” lausus Ratas. Seepärast ei ole firma juhtkond otsustanud, kas töötajad saadetakse sundpuhkusele või makstakse neile hüvitist ja nad koondatakse.