16.04.2012, 02:30
Eesti Energia kodukliendid saavad õigusi juurde
Eesti Päevalehe tõstatatud probleemid panevad majandusministeeriumi seadust muutma.
FOTO:
Eelmisel nädalal kirjutasime, kuidas Eesti Energia kodukliendid võivad jääda kriitilisel ajal elektrita. Majandusministeerium otsustas nüüd teha uude elektrituruseadusse muudatuse, mis peaks tarbijate huve paremini kaitsma. Seadusse lisatakse eraldi nõue, et võrguettevõtjal tuleb kohe esimese teatega, kus antakse teada võrguühenduse katkestamise otsusest ja selle põhjusest, veel tarbijale selgelt teada anda tema õigused ja vaidluste lahendamise võimalused. Seadus ütleb praegugi, et kui inimesel on töötuse või haiguse tõttu makseraskused, ei tohi tal enne 30 päeva möödumist ja kütteperioodil enne 90 päeva möödumist elektrit välja lülitada, kui elekter on kütteallikas. Tegelikkus on olnud selline, et kuna inimesed ei tea nendest reeglitest, ei saa nad oma õigusi kasutada. Uue seadusega peaks see muutuma, sest nüüd tekib võrguettevõtjal kohustus endal need asjad enne selgeks teha, kui ta elektrit välja lülitama hakkab. Seaduse täiendamise vajalikkust möönis ka riigikogu majanduskomisjoni esimees Arto Aas, kes juhib praegu uue elektrituruseaduse eelnõu loomist. „Tõtt-öelda tundub enesestmõistetav, et selline teavitamine toimub juba kooskõlas hea äritavaga ja tarbijast võlgniku asjakohane teavitamine tema õigustest on vähegi mõistliku klienditeeninduse korralduse puhul elementaarne,” lisas ta.