NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teata sellest moderaatoreid vajutades linki "Teata sobimatust kommentaarist"!
Šokohoolik, purukummihoolik, alkohoolik, ... mingi aine liigtarbimise haigus?...
kui tahvli šokolaadi söömisest läheb kõht lahti, kas siis olen šokohoolik kui teisel ei lähe ühest tahvlist kõht lahti?
2 vastust
Vasta
vastus
01.03.2012 07:01
jah
Vasta
Kah arvaja
01.03.2012 07:12
Mitte ei saa aru, milleks on vaja tõsise teema üle arulagedaid vaimuvaeseid "pärle" toppida.
AINUS VÕIMALUS ON OLLA TÄIESTI KARSKE.tean omast kogemusest.paari aastaga unustab alko täielikult.
Vasta
Oo, Santa Simplicitas
01.03.2012 07:32
Ameeriklanna , raamatu "Mõõdukas joomine" ( "Moderate Drinking") naisautor, Audrey Kishline, sõitis 2009 aastal purjus peaga surnuks mehe ja tema 12 aastase tütre.
Pole olemas reguleeritud alkohilismi ega mõõdukat või reguleeritud joomist.
2 vastust
Vasta
Paul
01.03.2012 07:51
Vanasti öeldi, et viin on tarkade inimeste jook. Loll on ilma viinatagi loll.
Vasta
Alkotootjate rahastatud üritus?
01.03.2012 08:10
Joo või pidevalt aga alkohoolik ei ole!?! Võiks veel lisada,et kui juua maksud-makstud alkot,siis ei olegi võimalik alkoholismist rääkida!
Vasta
Kah arvaja
01.03.2012 08:52
Nõus kommentaariga TOTAALNE VALE. Puhutakse jälle mingit poolkuritegelikku udujuttu, et alkohoolik ehk sõltlane saab oma tarbimist kuidagi "reguleerida". See on täielik jama. Kes kord sõltuvushaigust põeb, see saab sellest "lahti" ainult täieliku alkoholist loobumisega. Selles on autoril õigus, et mõni paneb kasvõi nädalas liitri viina keresse, kuid on esmaspäeval ilma probleemideta tööl. See inimene ei ole alkohoolik, ta võib lihtsalt olla kerge kuritarvitaja või minu pärast joodik, kuid ta ei ole sõltlane, sest ta kontrollib oma tarbimist, s.t kui tahab, siis joob ja kui ei taha, siis ei joo.
Alkohooliku puhul ei tule "mittetahtmine" kõne alla. Sest nii kui ta võtma hakkab, siis ta ainult tahabki. Enamik probleemivabu inimesi ei tea ausalt öeldes sellest alkoholismi toimimismehhanismist MITTE MIDAGI, aga targutama on eriliselt kanged. Tundub mõistetamatu, kuid on inimesi, kes tõemeeli arvavad, et alkohoolik on lihtsalt nõrk inimene, kes joob pAhatahtlikkusest lähedaste vastu ja ta saaks väga hästi oma eluviise muuta, aga ei taha. SEE ON LAUSJAMA. Alkohoolikuks ei sünnita, kuid lähtetingimused selleks saamiseks on sünnipärased. Aga kõrvaltvaatajatele selle selgekstegemise peale on enamasti mõttetu aega kulutada.
Kas soomlase artiklike ei tähenda äkki seda, et on meeletu hirm, et kui inimesed muutuvad üldiselt karskemaks, siis on neid raskem valitseda ja lolliks teha või on küsimus saamatajäävates maksudes? Mine võta kinni.
Eesti rahvastikust on alkoholist sõltuvuses ligikaudu neli protsenti.
Teete nalja? umbes 4 protsenti on juba kodutuid/asotsiaale. Alkoholisõltuvuses on enamik.
Vasta
kkk
01.03.2012 09:36
Ei tea, kust on võetud 4%? Ma arvan, et täiesti laest, sest ümberringi vaadates on alkoholiprobleemidega inimesi kahjuks tunduvalt-tunduvalt rohkem.
Vasta
milleks üllitada
01.03.2012 10:01
piiritaguseid tarku!
Natuke varastada - pole varas. Natuke liiklust rikkuda - pole liiklushuligaan. Natuke valetada- pole petis. Natuke abielu rikkuda - pole truudusetu. Natuke narkotsi tarvitada - pole ju veel narkomaan. Jne. Jne. Kui oma lastele seda tarkust maast madalast nii targa uimastiuurija stiilis selgitada, kasvab igati ontlik pätt.
Vasta
suusik
01.03.2012 10:32
to kah arvaja
Olen nõus teie seisukohtadega. Pole ise alkohoolik, aga näinud seda õudust pealt pikemat aega ja minu jaoks on täiesti arusaamatu selle artikli pealkiri, mida see õieti tähendab. Alkoholisõltlane on sõltlane alkoholist ja niipalju kui olen asja uurinud ja ise näinud, pole siin mingisugust parajal määral doseerimist, alkohoolik kas joob või kui see pole mingil temast mitteoleneval põhjusel võimalik(kas pole raha, alkohol pole kättesaadav, 2 peamist põhjust), siis ta ei joo. See mida nimetatud tohter välja pakub, on midagi täiesti uut ja ütleksin uskumatut. Kui see nii oleks, siis on väga tore, aga kahtlen sügavalt, sest ausamad tohtrid on välja öelnud, et inimkond pole veel leiutanud alkoholismiravi. Senimaani olen oma alkohoolikuga kõike proovinud, aga abi pole saanud. Ainuke ravi riigi poolt on pakutav viinasolk ja kui taskud tühjaks tehtud läbi viina.
Vasta
jagada ja valitseda
01.03.2012 10:41
sõda on rahu,
vabadus on orjus,
kiusatust tuleb ravida järeleandmisega,
kanep parandab mõtlemist,
viinaviga ravida veiniga,
kleptomaaniat ravida suveniiride kaasavõtmisega,
ja üldse- hakake kõik mõttetuteks punkariteks. Musta pori veel teile näkku kah. Peaasi, et maksate, jehuu.
Vasta
Järgneb
01.03.2012 10:48
dr. Mumma etteaste. (ärritatud)
Vasta
miku
01.03.2012 12:26
Alkoholismi ravimiseks ei pea alkoholist täielikult loobuma.
No muidugi! Lakkuge ikka edasi! Kust muidu saavad viinakeetjad ja nende mahitajad oma papi kätte. Mingu või vabariik prse, aga viinaäri peab käima. Ja nii on kõigega.
Vasta
A. alkohoolik
01.03.2012 12:56
See jutt on jura.Sarnaneb alkohoolitootjate reklaamiga.Alkoholi probleemiga maadlesin pool elu ja iga kord.kui arvasin.et olen iseenda peremees.sattusin uuesti selle sama kyysi.esimesel etapil oli kyll petlik tunne.et võimalik on paraslus
kuid poole aasta pärast oli sama staadium.Kui inimesel on võimalik oma alkoholigtarbimist piirata.siis pole tegemist alkoholismiga.
Nyyd plen karske juba yle 20 a
Ei kuulu nõrga iseloomiga inimeste hilka ja ten mida räägin.
Vasta
Wana Patriarh
01.03.2012 14:46
Mu8 elu parim sõber läks teispoolsusesse "tänu" alkoholile 45-aastasena. Preobleem hakkas ca 30-sena ja lõppes organismi toimimise lakkamisega. Ta hääbus lihtsalt ära.
See 15 aasta, mis asi aega võttis, olin ma ta kõrval ja tegin endast olenava tema aitamiseks. Ma tunnen selle haiguse psühholoogiat iga rakuga. Ma tean kuidas alkohoolik mõtleb. Ja sellest tulenevalt ma tean, et ei ole poolikuid lahendusi. Ta kas jppb või on kaine. esimene lonks, ükskõik kui lahjat alkoholi, viib kohe täielikku kaosesse, ksu väljatulek on kolgatatee.
Parim maailma välja mõeldud tee alkoholismile piiri panemiseks on alkoholist täielik loobumine ja AA-klubi liikumises osalemine. Igasugused muud pudruveskid, kes on ehk "kolm inimest kliiniliste uuringute raames" suutnud "uute teed pidi" kusagile viia ei ole veenvad. Asja tõestus on käse siis, kui need "osaliselt võõrutatudi inimesed" elvad kõrge vanuseni ja mitte ei joo ennast mõne aastaga siiski surnuks. Küll pikema ajaga kui järhjest tina pannes aga ikkagi surnuks.
Vasta
joodik
01.03.2012 14:48
Aga 0.5 prom.alc võiks ikka rooli taga lubatud olla,kui ei lubata võtan1.0 prom,kumb parem.
Vasta
Eugen Veges
01.03.2012 14:49
Võitlus tagajärgedega pole kusagil andnud tulemust. Põhjanaabrid tarbivad endiselt suurtes koguses meelemürke, vaatamata alkoholimüügi karmile riiklikule regulatsioonile ja elanikkonna sotsiaalsele turvalisusele. Austraalias ei ole suudetud murda aborigeenide alkoholilembust. Samal ajal ei tunta seda pahet mitmetes traditsioonilistes kultuurikeskkondades (India, Hiina jt). Inimesed suudavad nautida üksteise seltskonda (sünnipäevad, pulmad jmt) ilma alkoholi tarbimata, mis oleks näiteks meie kogukonnas lausa mõeldamatu. Francois de La Rochefaucauld on öelnud: „Paljude tegude taga, mida peetakse naeruväärseks, on targad ja kaalukad motiivid.“
Vasta
ex
01.03.2012 15:29
Sellist väga radikaalset juttu räägivad reeglina puritaanideks muutunud ex-alkohoolikud. Miks küll? Joo ise ja lase teistel juua, aga MÕISTUSE PIIRES.
Alkoholismi ravimiseks ei pea alkoholist täielikult loobuma
sõltuvused
kui tahvli šokolaadi söömisest läheb kõht lahti, kas siis olen šokohoolik kui teisel ei lähe ühest tahvlist kõht lahti?
vastus
Kah arvaja
TOTAALNE VALE
Oo, Santa Simplicitas
http://community.seattletimes.nwsource...
Pole olemas reguleeritud alkohilismi ega mõõdukat või reguleeritud joomist.
Paul
Alkotootjate rahastatud üritus?
Kah arvaja
Alkohooliku puhul ei tule "mittetahtmine" kõne alla. Sest nii kui ta võtma hakkab, siis ta ainult tahabki. Enamik probleemivabu inimesi ei tea ausalt öeldes sellest alkoholismi toimimismehhanismist MITTE MIDAGI, aga targutama on eriliselt kanged. Tundub mõistetamatu, kuid on inimesi, kes tõemeeli arvavad, et alkohoolik on lihtsalt nõrk inimene, kes joob pAhatahtlikkusest lähedaste vastu ja ta saaks väga hästi oma eluviise muuta, aga ei taha. SEE ON LAUSJAMA. Alkohoolikuks ei sünnita, kuid lähtetingimused selleks saamiseks on sünnipärased. Aga kõrvaltvaatajatele selle selgekstegemise peale on enamasti mõttetu aega kulutada.
Kas soomlase artiklike ei tähenda äkki seda, et on meeletu hirm, et kui inimesed muutuvad üldiselt karskemaks, siis on neid raskem valitseda ja lolliks teha või on küsimus saamatajäävates maksudes? Mine võta kinni.
vana
Teete nalja? umbes 4 protsenti on juba kodutuid/asotsiaale. Alkoholisõltuvuses on enamik.
kkk
milleks üllitada
Natuke varastada - pole varas. Natuke liiklust rikkuda - pole liiklushuligaan. Natuke valetada- pole petis. Natuke abielu rikkuda - pole truudusetu. Natuke narkotsi tarvitada - pole ju veel narkomaan. Jne. Jne. Kui oma lastele seda tarkust maast madalast nii targa uimastiuurija stiilis selgitada, kasvab igati ontlik pätt.
suusik
Olen nõus teie seisukohtadega. Pole ise alkohoolik, aga näinud seda õudust pealt pikemat aega ja minu jaoks on täiesti arusaamatu selle artikli pealkiri, mida see õieti tähendab. Alkoholisõltlane on sõltlane alkoholist ja niipalju kui olen asja uurinud ja ise näinud, pole siin mingisugust parajal määral doseerimist, alkohoolik kas joob või kui see pole mingil temast mitteoleneval põhjusel võimalik(kas pole raha, alkohol pole kättesaadav, 2 peamist põhjust), siis ta ei joo. See mida nimetatud tohter välja pakub, on midagi täiesti uut ja ütleksin uskumatut. Kui see nii oleks, siis on väga tore, aga kahtlen sügavalt, sest ausamad tohtrid on välja öelnud, et inimkond pole veel leiutanud alkoholismiravi. Senimaani olen oma alkohoolikuga kõike proovinud, aga abi pole saanud. Ainuke ravi riigi poolt on pakutav viinasolk ja kui taskud tühjaks tehtud läbi viina.
jagada ja valitseda
vabadus on orjus,
kiusatust tuleb ravida järeleandmisega,
kanep parandab mõtlemist,
viinaviga ravida veiniga,
kleptomaaniat ravida suveniiride kaasavõtmisega,
ja üldse- hakake kõik mõttetuteks punkariteks. Musta pori veel teile näkku kah. Peaasi, et maksate, jehuu.
Järgneb
miku
No muidugi! Lakkuge ikka edasi! Kust muidu saavad viinakeetjad ja nende mahitajad oma papi kätte. Mingu või vabariik prse, aga viinaäri peab käima. Ja nii on kõigega.
A. alkohoolik
kuid poole aasta pärast oli sama staadium.Kui inimesel on võimalik oma alkoholigtarbimist piirata.siis pole tegemist alkoholismiga.
Nyyd plen karske juba yle 20 a
Ei kuulu nõrga iseloomiga inimeste hilka ja ten mida räägin.
Wana Patriarh
See 15 aasta, mis asi aega võttis, olin ma ta kõrval ja tegin endast olenava tema aitamiseks. Ma tunnen selle haiguse psühholoogiat iga rakuga. Ma tean kuidas alkohoolik mõtleb. Ja sellest tulenevalt ma tean, et ei ole poolikuid lahendusi. Ta kas jppb või on kaine. esimene lonks, ükskõik kui lahjat alkoholi, viib kohe täielikku kaosesse, ksu väljatulek on kolgatatee.
Parim maailma välja mõeldud tee alkoholismile piiri panemiseks on alkoholist täielik loobumine ja AA-klubi liikumises osalemine. Igasugused muud pudruveskid, kes on ehk "kolm inimest kliiniliste uuringute raames" suutnud "uute teed pidi" kusagile viia ei ole veenvad. Asja tõestus on käse siis, kui need "osaliselt võõrutatudi inimesed" elvad kõrge vanuseni ja mitte ei joo ennast mõne aastaga siiski surnuks. Küll pikema ajaga kui järhjest tina pannes aga ikkagi surnuks.
joodik
Eugen Veges
ex