NB! Oled kommentaaride lehel. Kommentaarid on avaldatud Delfi lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida Delfi toimetuse seisukohtadega.
Kommentaaride järjekord: registreeritud parimad uuemad vanemad
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 00:55
    "... kui me lõpetame nende kohtlemise erivajadustega inimestena ..."
    Kas lõpetavad allikud, vetikud, pettaid, ivanovid jt?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 01:26
    Kas Sina lõpetad?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 04:16
    vene okupandid koju!!
    aitab eesti okupatsioonist!
    Minge ära!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 06:32
    Ilves toob siin näiteid väliseestlaste lõimumisest asukohariikidesse ja räägib, et asukohariigi lojaalseks kodanikuks olemine polnud takistuseks eestlaseks olemisele. Mis see siin on? Teadlik häma.
    Väliseestlastele ei murdnud teed Kanadasse või Rootsi Eesti armee tankid, samuti ei tuldud sinna täis peremeheõigust, vaid need riigid olid ise nõus uute asukate riiki saabumisega. Eesti kodanikelt pole keegi nõukogude kodanike vastuvõtuks luba küsinud.
    Ja nüüd üritab see sots vallutajaõigusega Eestisse tunginuid lojaalseks kodanikuks kasvatada. Kumba on siin rohkem: kas kuritegelikku naiivsust või prüsseli peremeeste nootide järgi laulmist. Loomulikult ikka seda viimast, sest naiivsuses seda seltsimeest küll süüdistada ei saa. Eestlastele esineb ta mulgikuues, venelastele räägib oma "vene juurtest", sünagoogis käib pigimütsiga... Kes krt ta siis õieti on?
    -
    "Eesti riigist saab kõigi siin elavate inimeste kodu vaid eeldusel, et selle elanikud oma kodu hoiavad ja kaitsevad, mitte aga ei ürita seda kodu maha müüa või põlema panna."
    -
    Aga kui ikkagi üritavad maha müüa, põlema panna ja kõigele lisaks veel põliselanikke maha lüüa? Mis siis järgneb?
    Mitte midagi ei järgne. Kedagi riigist oma õigusjärgsesse asukohariiki välja ei saadeta, hoopis prüsselist tuleb järjekordne direktiiv tugevdamaks võitlust eestlaste natsionalismiga.
    -
    "Kui isegi piiratud sõnavabadusega Venemaal on inimesi, kes oma isikliku heaolu, töökoha ja turvatundega riskides kritiseerivad autoritaarsust, kasvavat natsionalismi..."
    -
    Hea veel, et natsionalismi eest puudus eesliide "kodanlik" ;P
    Vaat siit saab teada selle tõelise vaenlase nime - NATSIONALISM! Sama vähe kui vene natsionalism meeldib sotsist prüsseli klaköörile ka eesti, läti, rootsi või saksa rahvuslus. Sellega on Sotsialistlik Internatsionaal ja sellest eraldunud teised internatsionaalid (komintern jt.) ning kogu vasakpoolne establishment lahinguid löönud juba ligi sada aastat.
    Ei tee paha ülekorrata üht ammutuntud ja praktikas juba aastakümneid tagasi kontrollitud tõde: endist kommunististi on võimalik piisava selgitustöö tulemusel muuta natsionalistiks, sotsiaaldemokraati - mitte iial. m.o.t.t.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 07:03
    Allikad ,vetikad,...vaevalt, et lõpetavad, sest nad on "okupatsioonist läbikasvanud" või nagu siin varem on tabavalt väljendatud-nad on hingelt okupandid.
    Tähtis on, et riik lõpetaks nende tegevuse rahastamise ja noorte ajuloputuse nn. "punaprofessorite" poolt.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 07:22
    Igaühest ei pea saama eestlast, aga igast eestlasest ei pea saama ka venekeelset inimest. Igal eestlasel peaks olema võimalus elada Eestis eesti keeles, eestikeelses avalikus ruumis, sest mitte kusagil mujal maailmas seda võimalust ei ole. Ja seetõttu peaks iga inimene, kes on end püsivalt Eestiga sidunund, pidama lugu ka eesti keelest, seda õppima ja valdama.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 08:13
    Aga mina EI TAHA olla eestlane.
    Ma tahan olla maakas ehk maalane.

    Mulle ei meeldi Jannseni kadakasakslus, mulle meeldib maarahva kultuur.

    EI: jaaniuss, -lill, -päev, härratamine ja teietamine, viletsad saksa shlaagrid, ristiusk, Priit Herodese kangelane piiskop Albert, baltisaksa parunid ja vene vürstid, balletiseade järgi põlvpükstes karglevad kergatsid murul, SS orjavägi Sinimägede all.

    JAH: hõõguss, ellerhein, leedopäev, isandad ja emandad, maausk, regilaul, vanem Lembitu, Koluvere, Pühajärve ja Mahtra mehed, vanad rahva ringtantsud ja -mängud, muinassõdalased ja vabadussõdalased Pihkva all.

    Ma olen MAAKAS, mitte eestlane, herr Schliefstein!



    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 08:27
    Mitte-eestlane tsiteerib mitte-eestlast: *Seetõttu nõustun üldjoontes tuntud ajaloolase David Vsevioviga – mitte-eestlasega –,..*
    Kindlasti nõustutakse ja kiidetakse ning reklaamitakse meil enamasti mitte eestlasi vaid ikka mõningaid mitte-eestlasi.
    Näiteks kus on Palamets, et teda ei tsiteerita?
    Üldiselt olen sellega nõus, et mitte-eestlasi ei pea asja eest - teist tagant halvustama ega ka diskrimineerima. Kuid ma ei näe ka põhjust, et miks mõned mitte-eestlased esinevad siin jehoowa väljavalitutena ja jumalarahva liikmetena ning peavad ennast ja omale sarnaseid talmudi põhimõtete järgi hinnatuna jumalarahva esindajateks?
    Kas nad on tõesti eestlastest paremad, et just ja ainult niisuguseid reklaamitakse ja upitatakse?
    Eesti mees.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 09:47
    Ilves: "Vene, ukraina ja teiste rahvuste esindajatel ei ole isiklikku süüd ega lunastamist väärivat võlga eestlaste ees. See võlg kuulub ühele minevikku vajunud kuritegelikule režiimile. See süü lasub neil ametnikel, kes viisid aastakümnete jooksul ellu selle kadunud riigi poliitikat Moskvas, aga ka Tallinnas ega hoolinud seejuures inimeste – eestlaste, venelaste, ukrainlaste, lätlaste, grusiinide ega teiste – arvamusest."

    Tasub mäletada, et Venemaa on olnud ja on imperialistlik riik juba umbes 500 aastat - täiesti sõltumata kes selle riigi etteotsas on olnud, milline rezhiim on olnud, või millist "religiooni" on harrastatud:
    http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen...

    Probleem on, et venelased on suurvenesovinistid.

    Venemaa on tunginud oma naabride kallale pidevalt püüdes vallutada, varastada, okupeerida, mõrvata, ...

    Soome kallale Venemaa on tunginud näiteks Vabadussõjas, Talvesõjas ja Jätkusõjas.

    Georgia kallale Venemaa tungis aastal 1801, uuesti 1921, ja jälle 2008.

    Tshetsheenia kallale Venemaa tungis näiteks 1859, 1994 ja 1999.

    Afganistaani kallale Venemaa tungis näiteks 1979-1989.

    Ukrainas Venemaa teostas genotsiidi mõrvates ca. 10 miljonit ukrainlast, ...
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:10
    "...ei ole isiklikku süüd ega lunastamist väärivat võlga eestlaste ees..."
    Üks võlg siiski on - moraalne.
    Inimesed, kes sattusid(?) selle kuritegeliku režiimi poliitika tagajärjel meie maale elama, võlgnevad meile selle, et mõistavad hukka kõik kuritod, mis see režiim meie rahva vastu korda saatis. See oleks lepitus ja isiklik distantseerumine kurjast. Oma hea tahte näitamine.
    Kui aga inimesed, kes küll ise režiimi kuritegudega seotud ei ole, õigustavad neid kuritegusid, siis võtavad nad ISE endale moraalse vastutuse tehtud ülekohtu ees.
    Nii et asi pole üldse selles, kas eestlased süüdistavad siinseid venelasi või mitte, asi on 100% nende endi teha, nende oma suhtumises.
    Või nagu S. Ivanov ütles: "...siis nad ka tunnevad end ja käituvad okupandina."
    Huvitav, millist suhtumist endasse ootavad meilt need, kes tunnevad end okupandina?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:17
    Olgem ausad, erilised vajadused (nõudmised) neil ju on...
    Siin on presidendil õigus, et peame neid erilisi vajadusi (nõudmisi) ignoreerima.
    Küsimusele: mida venelased vajavad (tahavad)? - peaks juurde lisama veel teise: aga miks teile seda vaja on?
    Äkki ei olegi vaja? Äkki hakkaks hoopis normaalseks, erivajadusteta inimeseks?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:25
    Kah üks võimalus (tagaukse kaudu) eestlust maha trampida.
    Eriti muljetavaldav oli muidugi `SS orjavägi Sinimägede all`!
    Vjatško kõrvad paistavad muistse vabadusvõitleja kiivri alt välja...
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:27
    EPLO` web-master on asjad nii käest ära lasknud, et siia pole küll mõtet tulla midagi lugema.

    Noh, nt üks asjalik mõte Ilvese jutus:
    "Mul on demokraatlikult mõtleva venelase või ukrainlasega palju rohkem ühist kui sallimatu,dogmadesse kapseldunud või suure juhi suunavat kätt ihaleva eestlasega."
    - kellelt ta selle on laenanud?
    - igal juhul hästi öeldud, eriti siinsetele marurahvuslastele
    - tõepoolest, Eesti on demokraatlik Vabariik, vähemalt põhiseaduse järgi
    - kahjuks on Ilvese ülejäänud jutt (tegudest rääkimata) suurelt jaolt pigem selle mõttega (demokraatliku mõtlemisega) vastuolus
    - Ilvese jutt tuletab meelde Bushi ja Putini demokraatiaid; kuidas Bush Iraagis ja Afganistanis demokraatiat ehitab ja kaitseb, ning kuidas Putin ja nüüd siis ka Medvedev oma demokraatiat Venemaal arendavad
    - tõepoolest, igaühel oma demokraatia, nüüd siis ka Ilvesel oma
    Siit saab järeldada, et mees pole enda jaoks selgeks mõelnud, mida ta tglt tahab, räägib ja teeb... sobrab segases vees niisama ringi, äkki õnnestub midagi kätte saada.
    Vähemalt seni on ta olulistest asjadest mööda vaadanud ja rääkimata jätnud, lasknud kõigel isevooluteed minna.
    Või hoopis kõigile minnalaskmistele kaasa aidanud?
    Kogu rahva demokraatlik president?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:31
    Ei ole neil kerge lõpetada kui allikud, lauristinid, vetikud, pettaid, ivanovid jt kogu aeg taovad rauda kui erilised nad (ainult venelased, huvitav, et teistest rahvustest ei räägita üldse) ikka on ja kuidas eestlased nende tunnetega ei arvesta jne jne.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:31
    mužikk mõistab hukka küll kurja üksikjuhtumina aga üldise kurja, ajaloo paratamatuse hukkamõistmist tema oma uhkele hingele ei võta.
    tema ei näe põhjust et ta peaks mingi natsiooni esindajana end krainiks tegema teise natsiooni ees, kui ka selle teise natsiooni liikmed igati agarad režiimi kuritegusid sooritama.

    küsi, nahaparkal eraldi iga ettejuhtuva venelase käest kas ta mõistab hukka vanurite, väikelaste küüditamised, kohtuta tapmised ja muu ülekohtu. ikka mõistab.
    aga oma natsiooni ta selles ei süüdista ja andeks ka ei palu selle nimel. ja kas peakski?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:32
    Tead Juhani, sama agressiivselt on käitunud ka paljud teised riigid, neist sa aga ei taha rääkida, kuna sinu arvates on ainult Venemaa paha. Venemaa ei ole nendest riikidest ei parem ega ka halvem. Sina aga võiksid oma venevastase viha sisse ära lämbuda!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:33
    "Üldiselt olen sellega nõus, et mitte-eestlasi ei pea asja eest - teist tagant halvustama ega ka diskrimineerima. Kuid ma ei näe ka põhjust, et miks..."
    Ei ole nõus, kui teised seda teevad, ei ole nõus, kui kritiseeritakse (mitte ei halvustata, nagu sina seda pidevalt teed!) venelasi?
    Aga endale jätad selle rahvuse pärast halvustaise vabaduse küll alles. Sinu kommentaar ongi ju üles ehitatud puhtalt halvustamisele!
    Püüdsin leida, mida on sul sisulist öelda vastu presidendi mõtteavaldusele. Mitte midagi peale tema rahvuse kallal (ebaõiglaselt!) irisemise ja selle, et ta tsiteeris üht mitte eesti verd inimest, kes võib täie õigusega kanda eestlase nime, kui ta ise vaid seda tahab!
    Sinu tegevus pole mitte ainult häbematu, see on ka silmakirjalik! Oled selles osas hakanud jääha õpilaseks!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:42
    "Mul on demokraatlikult mõtleva venelase või ukrainlasega palju rohkem ühist kui sallimatu,dogmadesse kapseldunud või suure juhi suunavat kätt ihaleva eestlasega."

    Väga õige tähelepanek!

    Näiteid leidub juba siin kommentaariumis: Limburger, Nahaparkal, Putkinen; Aqual, Nahaparkal, Tibu , Pealik, Heidemann ja muu kamarilja -need põmmpead on "targad", aga järjekindlad ja nendesuguseid ei paranda isegi haud!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:43
    Mnjaa!

    Eesti Vabariigi lõpp on ligidal!

    Hale!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    22.11.2008 10:43
    Ahvanassi!
    Püüad juba pikemat aega näidata, et siinsete venelaste näol on tegemist mingite mužikkudega – ei tea, kuidas nad ise sellesse suhtuvad? Seegi on üks nende erilisuse (erivajaduste) rõhutamine sinu poolt.
    „…üldise kurja, ajaloo paratamatuse hukkamõistmist tema oma uhkele hingele ei võta.“
    Uhke?
    Üldise kurja hukkamõistuta jätmine ei näita uhkust (no teatud sünonüümina ehk ülbust!), üldise kurjaga leppimine või selle heakskiitmine näitab hoopis inimeses endas peituvat kurjust, valmidus olla selles osaline.
    Just sedasama (häbiväärset!) vene uhkust näeme ka suhtumises Ukraina näljahädasse Golodomori!
    P.S. Ma ei tea, mida tähendab ’ end krainiks tegema’.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
LISA OMA KOMMENTAAR
Selle artikli kohta on 412 kommentaari
Nimi
Kommenteerimistingimused
Eesti Päevaleht - viimased uudised
VIDEO: TÜ peatreener Gert Kullamäe: tahan korvpalliga edasi mässata
Tartu Ülikooli korvpallimeeskonna peatreener Gert Kullamäe juhib dirigendina viit meest väljakul. Foto: Ester Vaitmaa
Gert Kullamäe kaalub talle tehtud ettepanekut jätkata tööd Tartu Ülikooli korvpallimeeskonna peatreenerina.
Selgusid tublimad noortalunikud
Nagu õigetele taluperenaistele ja -peremeestele kohane, on nii Pille-Riin Reinausil kui Jaan Piigertil hea läbisaamine loomadega, keda nad treenivad 8. juulil Ülenurmel peetavaks vissikonkursiks.
Head õppijad vaatavad praegugi vahel kutsekoolidele ülalt alla. Ometi saab just seal tegelda väga huvitavate aladega ning noppida kiitust kohati rohkem kui gümnaasiumis.
Karikatuurid

Ilm

4 tunni prognoos:

Vaata.ee
-50%
25,- €
Salene tõhusa Ultrahelikavitatsiooniga -50%!
Vaata
Romantiline merereis lõunasöögiga uhkel purjelaeval -50%


M-kindlustus
SMS laen