Eesti Päevaleht 22.05.2013

Eesti Päevalehe tellijale
täismahus artiklid nüüd ka veebis


NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teata sellest moderaatoreid vajutades linki "Teata sobimatust kommentaarist"!
Kommentaaride järjekord: registreeritud parimad uuemad vanemad
  • ekxsflk

    05.06.2012 07:14
    tervisekahju on üks asi, aga see, et põlevkivi põletatakse narvas ülimadala kasuteguriga on lihtsalt jabur maavara raiskamine, mõni ime siis, et sellele makstakse lisaks elektri hinnale 800 miljonit toetusi maksumaksja rahaga
    2 vastust
    Vasta
  • Kõik

    05.06.2012 07:25
    on poliitika.Et laevandus õitseb on lihtsalt poliitilise valiku teel neile soodustingimuste loomise tulemus.Küllap ka poliitikute osalus laevafirmades mängib rolli.
    Eesti võiks küll taastuvenergiale üleminekus esimeste seas olla(vaimult suur)aga meie näe eelistame tagareas kahemehe rolli.Heitlik on see meie meel-mõnes teises asjas jälle taotleme usinalt oiviku rolli.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    2 vastust
    Vasta
  • Veel

    05.06.2012 07:31
    täienduseks-meil poliitiline valik oli ka taastuvelektri maine põhja lasta selle eraldi reaga arvel.Samas põlevkivivärki doteeritakse teisiti.Kõik on poliitika.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    1 vastus
    Vasta
  • mh

    05.06.2012 08:20
    Kõik kirjutas:
    on poliitika.Et laevandus õitseb on lihtsalt poliitilise valiku teel neile soodustingimuste loomise tulemus.Küllap ka poliitikute osalus laevafirmades mängib rolli.
    Eesti...
    2 vastust
    kuidas sa seda ette kujutad? Need taastuvenergia tootjad ei suuda ju pakkuda konkurentsivõimelist toodangut. Oled nõus neile dotatsioone maksma, et nad vaesekesed ka kasumis oleks?
    Vasta
  • tropp

    05.06.2012 09:01
    kogu see energiajura tekitab eesti rahvale vaesumist ja näljahäda. vahetpole, mis allikatest see saadakse, lüpstakse ikka täiega.
    Vasta
  • ainulahendus - tuumaenergeetika

    05.06.2012 09:28
    Hoolimata sadade miljonite eurode kulutamisest puhastusseadmetele tuleb endiselt peaaegu kogu meie väävlisaaste põlevkivist. Kui suure võidu tervise ja keskkonna kontosse saaksime põlevkivist „Jenga klotside” maa alla jätmisel ja taastuvenergia kasutamisel, võiks püüda arvutada analoogselt laevakütuste tervisearvutustega.

    ...siis tegelikult on vaja panustada...tuumaenergiasse...ja eeskätt Leedu tuumajaama ja Lätiga koos..., mitte et Liive ehitab Vaivarasse veel üht põlevkivil toimivat elektrijaama..., siis mida mõtles ja millise kohaga mõtles...valitsus ja sh keskkonnamionister Pentus, kui seda Liive lobby aktsepteerisid...???
    Vasta
  • R E

    05.06.2012 09:28
    Elukauge „lillenuusutajast loodusearmastaja“ jutt, kes sisuliselt saeb oksa millel ise istub. „Keskkonna kaitsmise“ nime all, salakavalate „lobistide“ õhutusel, tehtavad kulutused ületavad looduskeskkonna taluvuspiire. Ammu oleks aeg loobuda totrast „kliima soojenemise vastu võitlemisest“, koos sellega kaasnevatest mõttetute kulutustega. See aitaks oluliselt tõsta Euroopa konkurentsivõimet võrrelduna Aasia maadega, kus põline rahvatarkus on aidanud Euro- ja Globaal- Lollusi vältida. Samuti tuleks teaduslikult põhjendatud tasemel üle vaadata senised „keskkonna kaitsmise investeeringud“, mille tulemusel saavutatav „saagis“ on enam kui küsitava väärtusega ning nendega kaasnenud korruptiivsete hangetega raisatud miljardid on lihtsalt „tuulde lastud“ maksumaksjate raha.
    1 vastus
    Vasta
  • See rääkimine

    05.06.2012 09:39
    viib mõttele, et artikli eesmärk on kaitsta naftatööstust ning selle investoreid-omanikke. Ometi on ju olemas alternatiivtehnoloogiad, mida me peaksime juurutama ning kasutama, kui soovime endale paremat ning tervemat keskkonda (hoolimata sellest, et nende leiutajad ning väljatöötajad millegi pärast ei paista silma pikaealisuse poolest ning rääkimata tuumaenergia spetsialistidest, kes ei ela kaua kui nad töötavad "valede" riikide jaoks, muide)
    Vasta
  • loba..

    05.06.2012 09:47
    Millegipärast jätab tädi ütlemata aga meie linnade põhilise saasteallika-mootorsõidukid! Tema oma kanaajuga kaotaks ida-viru põlevkivitööstuse hoopis ja ehitaks eestimaa tuulikuid täis..Ainult need tuulikud ei saa töötada ilma stabiilsete elektrijaamadeta! Mingu ja vaadaku euroopa kogemusi-saksamaa tuulikupargid asuvad ikka seal piirkonnas kus silmapiiril tossab ka elektrijaama korsten!
    Vasta
  • mait

    05.06.2012 09:59
    "vähendatakse kütuses lubatud väävli ja lämmastiku määra"?
    Õpikutes mittepõlev õhulämastik moodustab mootorites imeväel lämmastikoksiide mille sisaldust heitgaasides meeleheitlikult piiratakse.
    Tehkem endile lämmastiku ringkäik looduses selgeks.
    Adiabaatilises mootoris olekski õhulämmastik kütuseks ja heitmeteks lämmastikväetised.
    Vasta
  • tervikut vaadates

    05.06.2012 10:11
    ekxsflkkirjutas:
    tervisekahju on üks asi, aga see, et põlevkivi põletatakse narvas ülimadala kasuteguriga on lihtsalt jabur maavara raiskamine, mõni ime siis, et sellele makstakse lisaks ...
    2 vastust
    on ka tervisekahju see üks asi tervikus mis ei õigusta põlevkivielektri "taskukohast" hinda, sest maksame selle eest tervise ja eluaastatega, nii, et tervisekahju on veel kindlasti oluline lisaks loodusvarade raiskamisele. Kui paneks äkki elektriarvele juurde lisaks elektrihinnale tervisetasu, põhjaveetasu ja happevihmatasu ei tea kas siis sealt enam elektri enda eest võetav raha välja paistakski? agha misteha, meiemaalane on nõus end haigeks ja surnuks rabama, et saaks end "rikkana tunda" mitte terve olla ja seda nautida.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • kiire, kiire

    05.06.2012 10:14
    R Ekirjutas:
    Elukauge „lillenuusutajast loodusearmastaja“ jutt, kes sisuliselt saeb oksa millel ise istub. „Keskkonna kaitsmise“ nime all, salakavalate „lobistide“ õhutusel, tehtavad...
    1 vastus
    ja kuhu sa aasiaga siis konkureerid? raha sööma, muud ju eriti alles ei jää kui niimoodi edasi liugu lasta!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • to Kõik 05.06.2012 07:25

    05.06.2012 10:44
    Milline laevandus "õitseb"? Vaadake ikka Tallinkist kaugemale kah. Hetkel vaaguvad väga paljud laevaomanikud hinge. Turg on aastast 2008 täiesti kutu olnud ja raha on põlenud uhkelt.

    Räägime siis sellest ka et IMO Marpol 6 + EU´s juulis hääletusse minev "väävlidirektiiv" töstab kogu Balti-Põhjamere laevatuste hinda tarbijale ca 30-40%. Ja paraku ei kehti võrdsed reeglid: Vahemeri-ookeanid ei ole SECA piirkonnas sees enne kui 2025.

    Miks on põhjaeurooplane see tola kes innovatsiooni kinni maksab?

    Töötavat väävliscrubberit merel ei ole (laev paraku ei püsi ühes asendis nagu tehasekorsten) ja isegi need mittetöötavad eksperimentaalsed rondid maksavad suurusjärk 0,5-1 milj EUR per laev. Alla 5000 tonnistele neid peale panna ei saagi. Arvestage, et Läänemerel on iga ajahetk ca 1000 sellist laeva rakkes. Mis summa tuli?

    Kust peaks tulema raha? Loomulikult meie kõigi taskust!

    Need laevafirmad kel on visiooni ja raha vaatavad LNG poole aga see eeldab täiesti uute laevade ja infra ehitamist. Odav-tavaline 7000-8000 tonnine LNG kaubalaev maksab ca 10 miljonit EUR /laev... ja see on väga riskantne investeering.

    40% meretranspordi hinna tõus tähendab muuhulgas, et palju täna merel ujuvat kaubavoogu kolib maanteele. Rekka tossus istuda on tervislikum kui laeva omas.

    Lõpetuseks - kui laevad hakkavad siin vetes põletama madala väävlisisaldusega diislit (1 Jaanuar 2015) mis muideks sobib ka teie autosse ja põllumehe traktorisse - siis mis Te arvate - mis juhtub tavalise 0,1% S diiselkütuse hinnaga?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tiit

    05.06.2012 10:54
    Mis mõte on sellel ilusal jutul? Suurimad saaste tootjad USA ja Hiina sülitavad igasugustele saastamist piiravatele lepingutele.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    2 vastust
    Vasta
  • solkkütuse ehk siis

    05.06.2012 11:01
    Kõik kirjutas:
    on poliitika.Et laevandus õitseb on lihtsalt poliitilise valiku teel neile soodustingimuste loomise tulemus.Küllap ka poliitikute osalus laevafirmades mängib rolli.
    Eesti...
    2 vastust
    sitaga sõitmise lubamine on majanduslikult suurem toetus kui tuulikute subsideerimine, kui laevad peaksid ka väävlivaba kütust kasutama oleks konkurentsis teine olukord. vabanduseks tuuakse see, et laevad sõidavad ju kaugel merel ega sega kedagi. seda võiks küsida Malmö inimestelt kel kopsuhädad sagedased ja lõunatuuled toovad kategatilt kollaseid sudupilvi.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • tatt näkku jah

    05.06.2012 11:06
    Tiitkirjutas:
    Mis mõte on sellel ilusal jutul? Suurimad saaste tootjad USA ja Hiina sülitavad igasugustele saastamist piiravatele lepingutele.
    2 vastust
    loe artikkel uuesti läbi. ja USA osariik Kalifornia juba keelab oma vetes solgi põletamise, kuna seal on olulised kaubavood kaalub Maersk oma laevadele väävlipüüdjate eehitamise et mitte turgu kaotada, pole see asi ni lootustetu kuivõrd külmal kasumikalkullil põhinev nähtus. Ja sii mingid jutud, et maismaatransport saastab ka on sarnased sellele, et kui söökla laual vedeleb kassiroju siis kas hiired on paremad?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tiit

    05.06.2012 11:16
    Tiitkirjutas:
    Mis mõte on sellel ilusal jutul? Suurimad saaste tootjad USA ja Hiina sülitavad igasugustele saastamist piiravatele lepingutele.
    2 vastust
    Hei tatt näkku jah!
    Ja sa ise ka usud seda? Jänkid alati püüavad head välja paista aga nende teod on vastupidised.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • ref

    05.06.2012 11:34
    Loodusteaduslikud meetodid on vaatlus ja katse. Kui teha vaatlusi happevihmade osas, siis on olukord üpris hea. Vihmaveest "toituvad" samblikud on väga hea tervise juures. Levima on hakkanud ka samblikud ja seened(hallitused, roosted), mis on väga tundlikud õhusaaste suhtes. Miks peaks arvama, et edasine väävli ringkäigu piiramine midagi rohkem parandaks. Kui keskkonnakaitse hakkab toimuma kirjutuslaua taga filosoofilisel meetodil ja protsentide arvutamise läbi ning muutub asjaks iseeneses, siis võib see olemata olla.
    1 vastus
    Vasta
  • jep

    05.06.2012 12:03
    kommentaar kadus, järelikullt arvasin õigesti! :)
    1 vastus
    Vasta
  • Sekeldaja

    05.06.2012 12:35
    Fukushima lähistel, aga ka Tokios on hakanud levinema tsüanobakter, mis korjab kokku radioaktiivset sodi. Seal, kus seda kõvasti on, on mikrosieverteid kõvasti rohkem, kui ümbruses.
    Seda kutsutakse bioakumulatsiooniks. Toiduahel on mürke täis, mida kõrgemale see sodi
    jõuab, seda suurem võimendus. Kõik on varsti saastunud, ja meie oleme toiduahela ülemine ots.
    issand halasta sellele klaköörijõbule siin triidis, kes kraaksub tuumaenergia ainuvõimalikkusest.
    Vasta
LISA OMA KOMMENTAAR
Selle artikli kohta on 35 kommentaari
Nimi
Kommenteerimistingimused