NB! Oled kommentaaride lehel. Kommentaarid on avaldatud Delfi lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida Delfi toimetuse seisukohtadega.
Kommentaaride järjekord: registreeritud parimad uuemad vanemad
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 01:09
    Elektriaktsiis küll õige asi ei ole, vähemalt niikaua, kui me ise elektrit toodame. Tuleb maksustada eelkõige importi, selles mõttes on gaasiaktsiis õigem lahendus.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 01:32
    Artiklis on mitu parajat prohmakat.
    Lõpust alates: USA defitsiidiga eelarve oli võimalik vaid maailma maksustamise kaudu katteta dollaritega (dollar kui universaalne maksevahend), mitte lihtsast võlguelamise headusest. Kellele läheme meie "demokraatiat viima", et tagada teiste maade poolt kaudselt katteta raha kattetuse kustutamist? Üks Iraagi sõja põhjuseid oli ka Iraagi keeldumine nafta arveldamisest dollaritega.

    Teiseks, maksukoormus üle kümnise (=10%) on alamatele vastuvõetamatu - selline energia väljapumpamine (raha on üks vabaenergia vorme - sotsiaalne vabaenergia) süsteemist viib selle kohe kollapsisse. Maksusüsteemide abil on võimalik likvideerida igasugune inimeste ettevõtlikkus (ettevõtteid ei likvideeri see, need suurtena saavad teatavaid mööndusi, ka teeb nende tegevust võimalikuks spetsiaalsete maksuarvestajate palkamise võimalus; maksukoormus on peamisi vahendeid, mis tagab suurettevõttele konkurentsieelise). Selleks, et alamad taluksid taluvuspiiri ületavat maksukoormust, asendatakse üks maks keeruka maksusüsteemiga, makse võetakse erinevatel viisidel erinevates kohtades jupikaupa (tulumaks, käibemaks, sotsiaalmaks...; absurdi tipp on töötuskindlustuse jaotamine "tööandja" ja "töövõtja" makstavaks osaks).
    Kolmas idee on usk sellesse, et meie bojaariühiskonnas on võimalik mõistlik rahakasutus, nii et alamad sellega rahul oleks ja ühiskond tervikuna sellest kasu saaks. Einoh, midagi saab ikka, aga see kasu ei sõltu eriti maksude hulgast, suurem raha hulk on automaatne võimalus suurendada vasakule suunduvat osa.

    Ainuke mõislik mõte artiklist on maksude abil ajuvaba tarbimise piiramine. Olgu see siis elekter mõi miski muu. Reeglina on selline maksustamine valusam aga vaesemale rahva osale, kes mõtleb nagunii kokkuhoidlikumalt /kes mõtleb, kes ei mõtle üldse, vaid ainult lõugab.../. Peeenisepikendajate maksustamine oleks teine lahendus, aga sellepeale tuleb mõni vaene "arvamusliider" ning tõestab, et hummer on talle hädavajalik igapäevane töövahend Piritalt Toompeale sõitmiseks... Kui on piisavalt sügelevat raha, siis saab Eestis iga tõestuse osta...
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 01:37
    Tuleks sunduslik riigilaenuvõtmine kehtestada, nagu Stalini ajal oli.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 07:59
    Ma pole Tarandi künismiga absoluutselt nõus. Tõsta ei tule mitte elekrihinda, mis teeb kallimaks kõik kaubad-teenused, vaid JUST NIMELT otseseid makse! Teha astmeline tulumaks ning taastada ettevõtete tulumaks, nii et rohkem maksavad need, kes on jõukamad, kuna nad ka saavad ühiskonnalt rohkem. Mitte nii, et hiinatõus lööb kõige vaesemate rahakoti pihta!

    Tarand on kas pururumal või lihtsalt häbematu nolk!
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 08:00
    elektri
    hinnatõus
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 08:28
    kõigile on selge, et reformierakonna maksupoliitika on perssse kukkunud ja nii asjad enam edasi ei lähe. tuleb tõsta aga mitte tarbimismakse, vaid ikka tulumakse, eelkõige ettevõtte kasumimaksu.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 08:30
    Miks meie kuldsuud vaikivad järjekindlalt, et enamuses riikidest on kehtestatud astmeline tulumaks? On kinnisvaramaks ja ettevõtete tulumaks.Kas siis Taanis, Hollandis või ka nt Rootsis elavad lollid we?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 08:35
    On ta kuidas on aga lõpp kokkuvõtes maksab kõik hinnatõusud kinni lõpptarbija sest mitte ükski firma ei võta maksukoormust juurde vaid soolab kohe klientide rahakottide arvele. Kannatab ikkagi vaene ostja,küsimus on kriitilises piiris. Asju annab hullemaks ajada
    ainult seni kui valdav enamus elanikest pole täielikult laostunud,mis pole selliste "edusammudega" isegi välistatud. See oleks muidugi jube kui suur hulk töövõimelisi inimesi ei tooda ühiskonna jaoks
    ei mingeid väärtusi ja elavad peost suhu,lisaks on nad lootusetult kõigile võlgu.
    Sellistes inimestes on viha kõigi kaasinimeste vastu.
    Ainsana sellise progreseeruva
    hävingu vastu aitab astmeline maksupoliitika.Tahad elada hästi ja raisata inimkonna resurssi ,siis tuleb selle eest ka maksta vastavalt.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 08:49
    minu lugupidamine
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 08:56
    Jah, Tarand on oma maksukonstruktsioonidega läinud täiesti rappa. Eks ka talle endale ole tegelikult selge, et otseste maksude osa suurenemisele ja progressiivsuse põhimõttele maksustamisel (just majanduslanguse perioodil) pole tegelikult alternatiivi. Säilitades või isegi vähendades üldist maksukoormust. Tuleb võtta neilt, kellelt on võtta. Tarand muidugi oma poliitilistelt peremeestelt millegi äravõtmist siin avalikult kuulutada ei saa...
    http://tomp.wordpress.com/2008/09/16/maksuettepa...
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 09:01
    *“Meie loo­me töö­koh­ti ja pea­me sel­le eest saa­ma ai­na ma­da­la­maid mak­se,” kos­tab et­tevõtjailt. “Kui meie ka­su­mid vä­he­ne­vad, on riik süüdi!”*
    Milleks selline demagoogia? Makse on ainult tõstetud ja mitta alla lastud. Mootorikütuste aktsiisid on järsult kasvanud ja juba ainuüksi see on andnud majandusele korraliku tagasolöögi.
    Eesti mees.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 09:11
    Ja miks ei ole?
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 09:13
    Kas ettevõtte tulumaksu taastamisega maksavad jõukamad?
    Muuseas on ettevõtte tulumaks üks töövõtja palgapiduritest. Üks neist.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 09:15
    Ainsana sellise progreseeruva


    hävingu vastu aitab astmeline maksupoliitika.Tahad elada hästi ja raisata inimkonna resurssi ,siis tuleb selle eest ka maksta vastavalt.
    ------------
    Palun selgita selle lause ja astmelise maksusüsteemi seost.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 09:51
    Maksud ei too õnne.
    Maksudega kaasnevad ebamugavused
    ei suurenda inimeste mugavusharjumisi,mistõttu vähenevad inimeste tarbimisharjumised.
    Tarbimisharjumiste vähenemine
    inimeste mugavusharjumiste vähenemise tagajärjel vähendab
    kogutoodangut,selle äramüümist,
    käivet,kasumit ja raha raiskamist.
    Kõigi maksude ärakaotamise vajadus on ilmselge igale vaesele,ausale ja tähelepanelikule inimesele,sest:
    http://palk.crew.ee/palk2004.php
    http://palk.crew.ee/index_auto.php
    Maksude ärakaotamine on vajalik ka sellepärast,et erinevalt
    inimestest,ei leidu poliitikutel
    inimeste masustamiseks mitte kunagi ja ei saagi leiduma nii
    lolli ideed uute maksude väljamõtlemisel,millega mitte
    keegi poliitikutest päri poleks.
    Seda on alati kinnitanud ka
    101-he absoluutselt ahne,loll
    ja totralt omakasupüüdlik
    sulindus Toompeal.
    Nad on seal ülemaksustamise tagajärjel paksud ka.
    Juat sellepärast peabki peenike
    suli rikkuma jämedalt seadust.
    Ja selline rikkumine on täiesti seaduslik,kui ta tegutseb
    maksu-ja aktsiisivabalt ,mis
    on tegelikult oma olemuselt aus,loomulik,looduslik,loogiline
    ja ratsionalistlik tegevus.
    Misasi on volutarism?
    Misasi on ratsionalism?
    Kui küsimustele on vastatud,
    siis on maksude ärakaotamise
    vajadus selge.
    Seda ei tehta aga mitte mingil juhul,sest see ei taga illuminatide,vabamüürlaste,kommarite,
    kesikute,võltsisamaalaste,pedede,lesbi de,
    lesbifeministide ja kui vaja ,
    siis ka nudistide ja judeokristlast mugava elu
    mugavusharjumiste jätkusuutlikkust (vabamüürlaste võtmesõna)ja seda just ilma
    maksudena kooritava rahata.
    Eksjuuu???
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 09:52
    Loomulikult peab ettevõtetegi tulumaks olema astmeline.

    Palga eest võitlemiseks tuleb luua tugevad ametiühingud. Ise ei maksa kapitalist Sulle midagi, kõigil on küüned enda poole.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 09:57
    Igavesti lihtne on sul kõik. Loome siis juba ka majanduslanguse vastu võitlemise ametiühingud. Nõuame, et ei langeks. ;)
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 10:32
    @ myy
    Ega seltsimehed kuvaldad pole ju ise mõtlemisvõimelised. Nende mõtlemisvõimet kajastab nende alias - mitte suurem, kui rauatükil.
    Nendele ütles sm. Burešin, et astmeline maksusüsteem toob õndsuse, siis saab rohkem imbetsille, kes mitte midagi mõistlikku pole suutelised tegema palgale, mis ületab vähemalt 2 korda mõistliku töö tegijate keskmist, võtta, siis saab omadele rohkem külmkapi hinnaga kortereid jagada, siis saab rohkem Isakese pilte trükkida, siis saab veel mõnet kesktelevisioonid, keskraadiod, keskajalehed asutada. Siis tekib riik, kus imbetsillidel on hea elada (tõsi, selleks, et neid, kelle maksudesi anaalpartei laiata kavatseb kinni hoida, tuleb raudne eesriie ehitada, nagu Berliini müür kunagi ehitati mitte selleks, et lääne diversante eemal hoida vaid selleks, et Saksa DV-sse ikka keegi alles ka jääks). Siis saab paremini FSB-d teenida.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 10:35
    Kuule Kaarel sa oled üks sassis tüüp.Mine ja ole üksi oma õnnega.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Tuvastamata Kasutaja

    29.09.2008 11:57
    soperdis inimeselt, kes ei jaga midagi ei riigi majandamisest ega ettevõtlusest.

    Kui seda jura lugeda, siis tekib küll selline tunne, et Tarand on seda kirjutades olnud kas Euroopa keskmisest kõrgemas joobeastmes või paraja annuse kanepit tõmmanud.

    Kõrged maksud, Tarand, on probleemiks ka nimetet põhjala riikides ja Taanis ning konkurentsivõime on seal saavutatud hoopiski maksude alandamise ja optimeerimise, mitte nende kõrgel hoidmise näol. Kui sa viitsiksid natukenegi tungida nende riikide majanduse pealispinna alla, siis alles hakkaksid nägema, et tegelik maksustamine on nendes riikides kohati oluliselt madalam, kui mujal Euroopas ja kõrged maksud kehtivad ainult sisetarbimisele. Lisaks sellele on nendes riikides maksud erinevatel alustel diferentseeritud, mis tähendab, et ühe piirkonna ettevõte võib maksta kõrgemaid makse võrreldes mõne teise piirkonna sama toodet tootva ettevõttega. Sama lugu on inimeste sissetulekutega. Sugugi mitte kõik inimesed ei maksa tulumaksu võrdse protsendina, sõltumata sellest, kui suur on nende palk.

    Järgmine probleem on tootmissektorite jaotus. Tarand üritab väita, et enamus siinseid töökohti on arengumaade töökohad ja peavadki kaduma. Huvitaval kombel ei ole ka põhjamaades neid nn mitte-arengumaa töökohti just väga palju ja selleks, et tänu liiga kõrgele maksukoormusele ellu jääda, on mindud teed, mis jätab kohalikud elanikud töötuks ja pakub tööd ja sissetulekut välismaalastele, sest suuri makse ei olda enam suutelised või nõus maksma - ja tegelikult miks peakski, kui praegused avatud tingimused võimaldavad mul palgata vajaliku odava ja samas kvaliteetse tööjõu mõne minutiga hiinast, taivanist, venemaalt või kust iganes.

    Vaat see on asjade tegelik tendents, millega põhjamaad ja euroopa hakkavad oma kõrget maksukoormust hoides üsna pea valusalt kokku puutuma, kuna kohalikud töökohad vähenevad ja riigi sissetulekud kasvavad kokku, samas aga kasvavad kulud sotsiaalhoolekandele.

    Miskipärast eeldan, et see on see riik, millest Tarand unistab - riik, mis kukub kokku omaenda maksukoorma all.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
LISA OMA KOMMENTAAR
Selle artikli kohta on 47 kommentaari
Nimi
Kommenteerimistingimused
Eesti Päevaleht - viimased uudised
Selgusid tublimad noortalunikud
Nagu õigetele taluperenaistele ja -peremeestele kohane, on nii Pille-Riin Reinausil kui Jaan Piigertil hea läbisaamine loomadega, keda nad treenivad 8. juulil Ülenurmel peetavaks vissikonkursiks.
Head õppijad vaatavad praegugi vahel kutsekoolidele ülalt alla. Ometi saab just seal tegelda väga huvitavate aladega ning noppida kiitust kohati rohkem kui gümnaasiumis.
Karikatuurid

Ilm

4 tunni prognoos:

Vaata.ee
-60%
48,- €
Särav naeratus! Hammaste fotovalgendamine -60%
Vaata
Meeleolukas suvine jahisõit Pärnu lahel jaht Lindal -52%


M-kindlustus
SMS laen