ITunes on justkui digitaalse muusikaäri McDonald’s. Kui Ameerika burgerisöökla 15 aastat tagasi Tallinnas oma esimese esinduse avas, oli see ju ka tore. Ent globaalse maitsega McDonald’si menüü on sama kosmopoliitne ja kohaliku eripärata nagu iTunes. Kui McDonald’si tulek võis olla omal moel mingi sümbol, lääne (ostlemis)vabaduse puhang kesk postkommunismi, siis iTunesi sümboolne võim puudutab hoopis nõrgemalt. Ja iTunesil on oma 16 miljardi müüdud muusikapalaga pikk maa käia, et jõuda McDonald’si müüdud 250 miljardi burgerini.
ITunesi avanemise üle rõõmustamise asemel peaksime rohkem tähelepanu pöörama Eesti enda tehnoloogiaettevõtjatele või lihtsalt nutikatele noortele, kes veel ettevõtjad pole. Uskuge mind, potentsiaali uue Eesti Skype’i tegemiseks on siin kindlasti.