Selle aasta seitsme kuu läbimüük suurenes möödunud aastaga võrreldes kümme protsenti, kerkides ligikaudu 184 miljoni margani.

Tax-free müügi suurenemine on tingitud eelkõige Vene turistide taastärganud huvist Soome vastu.

Tax-free kaubandusele mõjus halvasti Venemaa 1998. aasta augustis alanud kriis, mistõttu idaturistid hakkasid Soomest eemale hoidma. Väikesed toibumise märgid ilmnesid alles möödunud aasta lõpus.

Selle aasta teise poole osas prognoosib Global Refund Finland Oy tegevdirektor Kari Luttinen arengu jätkumist.

Luttineni arvates kerkib aasta 2000 tax-free läbimüük 330-350 miljoni margani, võrreldes 310 miljoni margaga möödunud aastal.

Sel suvel on Helsingist läbi sõitnud mitmed Ameerika lõbusõidulaevad ja ka Jaapani turistide arv on suurenenud.

Nii ameeriklased kui jaapanlased on Soomes kulutanud oluliselt rohkem raha kui varem. Nende rahast saab kasu aga ainult Helsingi, ütles Luttinen.

Jaapanlaste sooritatud sisseostude väärtus on möödunud aastaga suurenenud 24 ja ameeriklaste oma 11 protsenti.

Sisseostude innustust on suurendanud nõrk euro ja tugev dollar.

Venelaste sisseostude sooritamine jaguneb Luttineni sõnul kaheks. Traditsioonilised lemmikud, nagu suured kaubamajad, on jäämas tagaplaanile. Mööbel, autode tagavaraosad, rauakaubad ja ehitustarvikud pole sellised lemmikud nagu varasematel aastal.

Tahaplaanile on jäänud ka andmesidega seotud kaubad.

Vähenemise põhjuseid on Luttineni sõnul mitmeid, eelkõige aga see, et kaupade hinnad on Venemaal viidud sellisele tasemele, et neid on võimalik ka osta.

Riietel, sporditarvetel ja ehetel on aga endiselt menu.

Tegevusalade järgi on rõivaste jaemüük kerkinud tax-free kaubanduses enim, kerkides üle 34 miljoni marga piiri, mis on 28-protsendine juurdekasv möödunud aastaga võrreldes.

Statistika järgi võib Luttineni sõnul määrata ka tavalise tarbija käitumist. Nii ei osta venelased enam hädavajalikke- ja tarbeesemeid, vaid nüüd ostetakse rohkem suveniire ja kingitusi külakostiks.