Varem Viimsi vallarahvas pahameelt põhjustanud kütusemahutite rajamine maksab kokku 80 miljonit krooni.

Viimse volikogu teatel on mahutite rajamise aluseks 1996. aastal volikogu otsusega kinnitatud Viimsi kütusebaasi detailplaneering.

Kolme uue mahuti paigaldamisega kaasneb torustike, pumbamaja, tuletõrjesüsteemide ja alajaama ehitus.

Terminaali territooriumi ning Miiduranna külade vahele ehitatakse 1,2 km pikkune piirdeaed-müratõke ja kõrghaljastus.

Kütusemahutid on projekteeritud selliselt, et need ei ole silmade kõrguselt Kroonu teelt nähtavad. Tulevased mahutid paiknevad ohutusvannis.

AS-i Milstrand juhatuse esimehe Enn Vanni sõnul on opereerimine maa-aluste mahutitega kallim kui maapealsetega. "Maa-alused mahutid viiakse järk-järgult üle riigireservi hoiustamise peale," lisas Vann.

Raudteetranspordist tekkiva müra vähendamiseks on Maardu-Miiduranna 700 meetri pikkusel raudteelõigul rööpad pikkrööpaks kokku keevitatud. Seda tööd on kavas jätkata ligi kolme kilomeetri pikkusel lõigul.

Samuti on vedusid teostav AS Maardu Raudtee kasutusele võtnud uut tüüpi, vaiksemad vedurid ja piiranud rongikoosseisude liikumiskiirusi, teatas volikogu pressiesindaja.

Keskkonnaministeeriumi hinnangul on keskkonnamõjude hinnang koostatud asjatundlikult ja annab ülevaate kõikidest terminaali laiendamisega kaasneda võivatest keskkonnamõjudest. Valminud tehniline projekt vastab rahvusvahelistele standarditele ning keskkonnanõuetele, kinnitas ministeerium.