Kuu aega tagasi tuli pime Katja koos oma sakslasest mehega, kes on samuti pime, Eestisse. Piletid Hamburgist Tallinna ja tagasi olid ostetud ning Eestisse lennul ei olnud mõlema juhtkoera pardalelubamisega mingeid probleeme.

Eile aga selgus lennujaamas, et neid ei saa kahe koeraga lennukisse lubada. Katja sõnul oldi Estonian Airis resoluutsed – kas lendab üks teist täna või lendate koos homme.

„Kui me maikuus edasi-tagasi piletid broneerisime, öeldi Estonian Airist, et kõik on korras, koerad saavad pardale. Eile esitasime passid, olime juba lennule registreeritud ja ootasime kohvikus, kui öeldi, et meid pardale ei lubata,” rääkis nördinud Katja.

Katjale ja tema mehele Saksamaal vastu tulnud tuttav sõitis maha 200 kilomeetrit, kuid pidi lennujaamas asjatult ootama. „Nüüd peame lendama Frankfurti ja sealt edasi Bremenisse. Pidin täna hommikul jõudma veel ka kliinikusse, aga nüüd on juba hilja,” tõdes Katja.

Tema sõnul oleks olnud viisakas teatada vähemalt pikemalt ette, et sel päeval lennata ei saa, sest siis oleks olnud võimalik leida sobivam uus lennupäev. „Oleme seni lennanud ainult Estonian Airiga ja varem ei ole kunagi midagi sellist juhtunud,” sõnas Katja. „Lennufirma lubas juhtunu põhjuseid selgitada meile e-kirja teel homme.”

Estonian Air: piinlik lugu

Estonian Airis kliendikaebustega tegelev Martin Kaerlepp tõdes, et tegemist on kahetsusväärse juhtumiga, mille peapõhjuseks on ühe Boeingu plaaniline hooldus. „Asenduslennuki rentisime koos meeskonnaga firmast Transwede pool kuud tagasi ja paraku lubab see ettevõte salongi vaid ühe juhtkoera. Eile selgus kapteniga konsulteerides, et kahte koera ei olnud kuidagi võimalik lennule lubada,” ütles Kaerlepp.

Kuna Katja ja tema mees ei soovinud reisida eraldi lendudega, siis loobusid mõlemad kohast Transwede lennukis.

„Praegu aitame nad Bremenisse, Lufthansa oli nõus nad täna peale võtma. Igal juhul väga piinlik ja õnnetu lugu,” tõdes Kaerlepp. Tema sõnul ei saanud nad Katjat ja tema meest muutusest varem teatada. „Me teadsime, et Transwede asenduslennuk tuleb, aga millist lennuliini ta meile tegema hakkab, seda saime teada vahetut enne lendu,” selgitas ta.

Estonian Air pakkus mõlemale hotellikohti, kuid kuna neil oli öömaja olemas, kompenseeris Eesti lennufirma neile taksoarved.